تجارت در هفته ای که گذشت؛

خیز خطوط کشتیرانی خارجی برای ورود به ایران/ درخت اقتصاد ایران در تابستان جوانه زد

خیز خطوط کشتیرانی خارجی برای ورود به ایران و افزایش 80 درصدی تعرفه کالاهای کره ای از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان خیز خطوط کشتیرانی خارجی برای ورود به ایران و افزایش 80 درصدی تعرفه کالاهای کره ای از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.
 
مقیمی گفت: با لغو تحریم‌ها زمان گفتگوی بخش خصوصی کشورها فرا رسیده است و در این راستا باید زیر ساخت‌ها و بستر آن باید توسط دولت فراهم شود.

داجمر با اشاره به افزایش تردد خطوط کشتیرانی خارجی به بنادر ایران در دو هفته اخیر گفت: امیدواریم با لغو تحریم‌ها ساخت 24 فروند کشتی ایران در کره که دراثر تحریم متوقف شده بود به کشور تحویل داده شود.

رییس سازمان توسعه تجارت با انتقاد از سیاست محافظه‌کارانه کره در ارتباط با ایران، گفت: در چند سال اخیر سیاست‌های تجاری کره جنوبی باعث شد روابط دو کشور به پایین‌ترین سطح خود برسد و این کشور جایگاه خود را در بازار ایران از دست بدهد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه نظام بانکی ما نیاز به تجدید نظر دارد، گفت: پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات اهمیت نظام بانکی و اصلاح آن بیشتر می‌شود.

در حالی که مسئولان در حال پاس‌کاری توپ واردات خودرو هستند شنیده‌ها حاکی از آن است که همین دستورالعمل نیز به درستی اجرا نمی‌شود.

جمیلی با اشاره به نقش دولت در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: دولت باید شرایط تسهیل ارتباط سرمایه‌گذاران خارجی با بخش خصوص را فراهم کند.

رجبی با اشاره به اینکه بازار لبنیات کشش افزایش قیمت را ندارد گفت: در حال حاضر بازار راکد است و سرانه مصرف لبنیات کاهش یافته است.

بالاخره قطار مذاکرات به ایستگاه آخر رسید و فصل جدیدی به روی اقتصاد ایران باز شد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار