بازیگر «تعبیر وارونه یک رویا» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیشرفت در زندگی هنریم را مدیون سمندریان هستم/ همکاری و آشنایی من با جیرانی به 8 سال پیش بر‌می‌گردد

سریال «تعبیر وارونه یک رویا» ساخته فریدون جیرانی نسبت به دیگر کارهای تلویزیونی متفاوت‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

شیوا خسرو‌مهر بازیگر تلویزیون و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جواندر خصوص همکاری با مجموعه تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» گفت: در این پروژه نقش دکتر که دوست صمیمی و خانوادگی نگار عابدی همسر فرهاد قائمیان را بازی می‌کنم.

وی افزود: این سومین همکاری من با طباطبایی بعد از «قلب یخی» و «بچه‌های نسبتاً بد» است و اولین همکاری من با فریدون جیرانی به شمار می‌آید. البته حدود 8 سال پیش جیرانی من را برای بازی در یک پروژه تاریخی دعوت کرد که بنا‌ به دلایلی ملغی شد و او به خاطر معرفت شخصی و اخلاق حرفه‌ای که دارد بعد‌ از گذشت سالها از آن پروژه من را دعوت به همکاری در «تغییر وارونه یک رویا» کرد.

وی ادامه داد: صمیمیت، دوستی و هماهنگ بودن من با دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی باعث شد که جیرانی از انتخاب من برای بازی در سریالش پشیمان نشود بلکه به نقش من نیز اضافه کند و من از این اعتماد بسیار خوشحال هستم.

خسرو‌مهر از خصوصیات سریال جیرانی بیان کرد: اکثر سکانس‌ها، سکانس پلان است و از 2 دقیقه‌ای تا 13 دقیقه‌ای در آنها دیده می‌شود که این موضوع کمتر در فیلم‌ها و سریال‌های ما به چشم می‌خورد که از طرفی هم انتخاب بچه‌های تئاتری به خاطر حفظ میزانس و نوع بیان دیالوگ در این سکانس‌ پلانهای طولانی از دیگر ویژگیهای این پروژه است و آنها توانستند به بهترین نحو ارائه نقش کنند.

این بازیگر ادامه داد: «تعبیر وارونه یک رویا» در ارمنستان انجام شد و این به متفاوت بودن کار اضافه می کند. تفاوت دیگر این کار با کارهای دیگر این بود که تا لحظه شروع فیلمبرداری هیچ کدام از بازیگران نمی‌دانستند قرار است چه اتفاقی رخ دهد یعنی کسی از دیالوگهایش خبر نداشت و فقط خط کلی داستان و چند سکانس آن روز را می‌دانستیم و این موضوع از ترفند‌های جیرانی بود که عقیده داشت بازیگر قدرت بداهه و خلاقیتش بالا رفته و دستش برای ارائه نقش باز می‌شود و در نهایت مخاطب بازی بازیگران را به خاطر ناب بودن و باور‌پذیری بیشتر دوست خواهد داشت.

این بازیگر عنوان کرد: اگر اتفاقات هنری خوبی در زندگی من رخ می‌دهد همه را مدیون تئاتر و به خصوص مرحوم سمندریان هستم. در این مجموعه نیز به خاطر دوست و همکاری با بچه‌های تئاتری حس می‌کردم پشتم به کوه بند بود و  با راحتی تمام کار می‌کردم.

وی اظهار داشت: همه بازیگران و عوامل از انجام کارهای خود راضی بودند و حس خوبی داشتند که این موضوع بسیار اهمیت و ارزش دارد چون زمانی که عوامل حرفه‌ای از انجام کار رضایت داشته باشند می‌توان گفت پس نتیجه کار هم خوب خواهد شد اما بازخورد آن را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید به مردم و مخاطبان سپرد که اول ببینند بعد‌نظر بدهند.

وی از اتفاقات جالب همکاری با این مجموعه گفت: ساعت 10 شب به من اطلاع دادند، ساعت 12 قرارداد بستم و فردا آفیش شدم که این از اتفاقات جالب بود. البته «تعبیر وارونه یک رویا» مثلث قائم‌الزاویه‌ای که همیشه سمندریان برای انتخاب نقش از آن یاد می‌کرد یعنی فیلمنامه، کارگردان و بازیگران خوب را داشت و هر بازیگری را ترغیب به همکاری با این مجموعه می‌کرد.

خسرو‌مهر در پایان خاطر‌نشان کرد: دوست دارم جیرانی یک مجموعه 360 قسمتی بسازد که در طول سال پخش شود و من هم در آن بازی کنم.

گفتنی است شیوا خسرو‌مهر در زمینه کارگردانی تئاتر نیز فعالیت داشته و دومین تئاتر خود با عنوان «در چشمان خیس اسماعیل» با موضوع امام رضا (ع) را به روی صحنه می‌برد و بازیگرانی چون لیلا عبدی و سامان ولی‌زاده در آن ایفای نقش می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار