مدیر کل آب منطقه‌ای استان تهران گفت: تا اواخرسال جاری تصفیه‌خانه ششم وارد مدار می‌شود.

خسرو ارتقایی مدیر کل آب منطقه‌ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در طی چند رور گذشته 12 میلی متر در سطح استان بارندگی داشتیم که مجموع بارندگی‌ها 266 میلیمتر به 278 میلیمتر رساند.

وی در ادامه اظهارداشت: با این میزان بارندگی که از ابتدای سال آبی داشته‌ایم ذخایر سدها به طور متوسط به میزان 770 میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به  سال‌های طرح آبی 200 میلیون متر مکعب کاهش داشته‌ایم.

ارتقایی درادامه به سیلاب‌های روزهای گذشته اشاره و بیان داشت: سیلابی که در حوزه رودخانه کن، جاده چالوس و...جاری شده در پشت سدها ذخیره نشده ولی در تغذیه چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی و آب کشاورزی پایین دست موثر بوده است.

مدیر کل آب منطقه‌ای استان تهران در خصوص شرایط سدهای تهران گفت: میزان ذخیره آب طالقان و لار در شرایط نامناسبی قرار دارد که امیدواریم با صرفه‌جویی مشترکین با مشکل روبه‌رو نباشیم.

وی در خصوص برنامه‌های صورت گرفته برای مدیریت مصرف آب گفت: از سال گذشته تصفیه‌خانه شماره هفت تهران وارد مدار شده که توانسته مشکلات کیفیت آب جنوب استان تهران را مرتفع کند همچنین تصفیه‌خانه شماره شش نیز در صورت اخذ اعتبارات مربوطه از اواخر امسال در مدار قرار می‌گیرد.

ارتقایی افزود: شرکت آب و فاضلاب برای مدیریت مصرف برنامه‌هایی در نظر دارد که از این طریق از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود همچنین با ترویج فرهنگ مصرف  می‌توانیم مدیریت تقاضا را کنترل کنیم تا سرانه مصرف را از 230 لیتر به  160 لیتر که میزان استاندارد جهانی است برسانیم.

مدیر کل آب منطقه‌ای استان تهران درپایان خاطر نشان کرد: از مردم می‌خواهیم با شروع فصل گرما علاوه بر صرفه‌جویی از اتراق و شنا کردن در حریم رودخانه‌ها و سدها پنج گانه تهران خودداری نمایند تا شاهد اتفاقات ناخوشایند نباشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار