کشته‌شدن عضو داعش در استانبول بدست گروه شبه‌نظامی کُرد

رسانه‌های ترکیه از کشته‌شدن یک عضو گروه تروریستی داعش بدست یک گروه شبه‌نظامی کرد در استانبول خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، منابع خبری ترکیه امروز از کشته‌شدن یک عضو گروه تروریستی داعش در شهر استانبول بدست گروه "جنبش جوانان انقلابی میهن‌پرست(YDG-H)،" از وابستگان به گروه پ.ک.ک، خبر دادند.

اخیراً در پی یک حمله تروریستی در شهر "سوروچ" ترکیه واقع در استان "شانلی اورفه"، حدود 32 نفر از اهالی این شهر جان خود را از دست دادند.

به گزارش رسانه‌های خبری مطرح ترکیه، مانند روزنامه حریت و خبرگزاری آناتولی، فردی که به‌تازگی بدست گروه جنبش جوانان انقلابی میهن‌پرست کشته شده، "مرسِل گل" نام داشته است.

گروه مذکور در بیانیه‌ای اعلام کرده است این فرد که در جنایات تروریست‌های تکفیری داعش علیه مردم کوبانی شرکت داشته، حدود 7 ماه پیش برای مداوای خود وارد استانبول شده بود. در این بیانیه همچنین ذکر شده که فعالیت‌های مرسل گل در طول 3 ماه اخیر به‌طور مداوم از سوی این گروه رصد می‌شده است و این فرد قصد اجرای یک حمله تروریستی در استانبول را نیز داشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه تاکنون هیچ ردی مبنی بر ارتباط گُل با گروه تروریستی داعش پیدا نکرده است. 

همچنین شاخه نظامی گروه پ.ک.ک، روز چهارشنبه قتل 2 مأمور پلیس ترکیه را مبنی بر آنچه انتقام کشتار سوروچ خوانده بود برعهده گرفت.

شهر سوروچ یکی از شهرهای کردنشین ترکیه در استان شانلی‌اورفه است. این شهر در نزدیکی نقطه صفر مرزی ترکیه با کردستان سوریه قرار دارد. این شهر در فاصله ۱۵ کیلومتری با کوبانی واقع شده‌است. 

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار