مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان از جمع‌آوری بیش از 600 میلیون ريال زکات فطریه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ حسن اسماعیلی گفت: این میزان فطریه در روز عید فطر از طریق استقرار 90 پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در کاشان جمع آوری شد.

حسن اسماعیلی، وی با اشاره به افزایش 120 درصدی جمع‌آوری زکات فطره در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزود: این مبلغ در سال گذشته 270 میلیون ریالبود.

وی، توزیع پنج هزار پاکت برای جمع‌آوری فطریه در منازل را یادآورشد و افزود: زکات فطریه جمع‌آوری شده بین مستمندان آبرومند و نیازمند، برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان زیرپوشش، کمک هزینه درمان، کمک به دانشجویان، دانش‌آموزان نیازمند و معیشت خانوارهای نیازمند هزینه می‌شود.

به گفته وی، پایگاههای جمعآوری زکات فطره در روز عید سعید فطر، با استقرار در مصلی،‌ مساجد، حسینیه‌ها و میادین اصلی شهرها، بخش ها و روستاها زکات فطره و کفاره مردم متدین و نوع دوست را جمع‌آوری کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان تصریح کرد: کمک‌های دریافتی از هر مسجد با همکاری هیات امنای مساجد شهر و روستا برای مساعدت بین محرومان همان محله توزیع می شود.

اسماعیلی، در ادامه جمع آوری42 میلیون ریال کفاره غیر عمد را یادآورشد و گفت: مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز کمک نقدی حامیان و خیرین به ایتام تحت پوشش در قالب طرح اکرام ایتام از ابتدای سال جاری جمع آوری شده است.

وی، جمع آوری کالا و جنس به ارزش 500 میلیون ریال ارزش نقدی از طرف حامیان طرح اکرام به ایتام تحت حمایت از ابتدای سال جاری را خاطرنشان کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی کاشان 389 نفر تعداد ایتام تحت پوشش و 2320 نفر تعداد حامیان ایتام است.

به گفته وی، طرح‌های مسجدمحوری همانند «رضوان» برای تأمین مسکن، «شفا» برای یاری بیماران صعب‌العلاج و «کوثر» برای تأمین جهیزیه نوعروسان این نهاد نیز برای حمایت از نیازمندان زیرپوشش اجرا می شود.

اسماعیلی در پایان اظهارداشت: خیران 85 میلیون ریال در قالب طرح شفا برای کمک به بیماران صعب العلاج از ابتدای سال جاری کمک کرده اند.  

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.