رییس موسسه تحقیقات برنج کشور:

ضرورت تشکیل شورای عالی مشورتی در مركز بين المللی تجارت و صادرات برنج ايران

علی نیا گفت : تنظیم بازار یکی از دغدغه های اصلی ما است که با راه اندازی این مرکز این دغدغه برطرف خواهد شد و دولت باید برای جلوگیری از ورود بی رویه برنج قطعا از چنین مراکزی حمایت کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ فرامرز علی نیا 

دربازدیدازمرکزبین المللی تجارت برنج کشوردرآمل با اشاره به اینکه برند سازی و بسته بندی جهت صادرات برنج این مرکز می توانند نقش مهمی را داشته باشد ادامه داد: استان های گیلان و مازندران قطب برنج کشور هستند و باید سازگاری حمایتی تعریف شود و گرنه در 10 سال آینده شاهد افزایش قیمت برنج خواهیم بود.

علی نیا با اشاره به توانمندی که در تولید کنندگان برنج داخلی وجود دارد بیان داشت: خوشبختانه کشورهای همسایه دارای منابع آبی فراوان هستند و این ظرفیت باعث می شود که بتوانیم کشت فرا سرزمینی برنج را دنبال کنیم وهم اکنون کشورهای قزاقستان و قرقیزستان آمادگی برای اجرای این طرح را دارند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز برای توسعه و برند سازی معتبر نیازمند داشتن شورای عالی مشورتی می باشد اظهارداشت: موسسه تحقیقات برنج کشور این آمادگی را دارد تا در کنار شما و با استفاده از تجربیات دیگران در امر تولید برنج سالم و برندسازی جهت صادرات گامهای خوبی را برداریم.

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج کشور، با اشاره به اینکه دومین بار است این مرکز را از نزدیک مورد بازدید خود قرارمی دهم گفت: خوشبختانه اراده ای که در بین اعضای این مجموعه وجود دارد ما را به آینده درخشان در تولید برنج سالم و حمایت از کشاورزان امیدوار می کند.

وی تاکید کرد: علیرغم تمام کارشکنی هایی که وجود دارد ما در کنار شما هستیم و موسسه تحقیقات برنج کشور می تواند نقش مهمی را داشته و شورای عالی مشورتی حلقه بین محققین وهسته های اجرایی خواهد بود که خوشبختانه ترکیب این شورا بسیار عالی می باشد.

دبیر انجمن برنج کشور با اشاره به اینکه برنج مازندران در کشور معروف است افزود: تمرکز تولید برنج مازندران در آمل و بابل می باشد که این مسئولیت شما را بسیار سنگین می کند.

علیزاده شایق با بیان اینکه عده ای سودجو با واردات بی رویه برنج به دنبال منفعت خود هستند اظهارداشت: متاسفانه عده ای تحت عنوان ثبت سفارش که اصلا نمی دانند برنج یعنی چه برنج را وارد نمی کنند و باعث اخلال در اقتصاد می شوند که باید جریمه شده چرا که حق دیگران را ضایع می کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته سلامت در وزارت بهداشت یادآورشد: علاوه بر آن کانون انجمن صنفی غذایی با حضور 50 کانون در کشور وجود دارد و این مرکز می تواند یکی از اعضای آن باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تشکیل ، برنج ، کشور ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.