کرباسچی گفت: با برگزاری اکسپو (نمایشگاه جهانی) قرآنی فعالیت های مذهبی و قرآنی در کشور را جهانی می کنیم و بازار کشورهای اسلامی حاشیه خلیج فارس را تسخیر خواهیم کرد.

فعالیت های مذهبی و قرآنی در کشور را جهانی می کنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره و نمایشگاه قرآنی قشم، مسعود کرباسچی بیان داشت: اکسپوی قرآنی پیشگاهی برای نمایش گذشته، اکنون و آینده فعالیت های قرآنی و دورنمای گسترش و ترویج آن ها در جامعه است.

وی با تاکید بر قرآنی بودن جزیره قشم و لزوم ترسیم این فضا برای گردشگران، افزود: این نمایشگاه حضور گردشگران مذهبی داخلی و خارجی در جزیره قشم را رونق خواهد بخشید و علاوه بر ترویج زندگی قرآنی، رویکرد سازمان منطقه آزاد مبنی بر جذب گردشگر و آشنایی آنها با فرهنگ مردمان این سرزمین را محقق خواهد ساخت.

کرباسچی ضمن بیان لزوم ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای برپا ساختن اکسپو، اضافه کرد: دبیرخانه اکسپوی قرآنی در روز پایانی ششمین جشنواره قرآنی افتتاح خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای موفقیت اکسپو، برگزاری نمایشگاه در زمستان که پررونق ترین فصل گردشگری جزیره است و انتقال از تقویم هجری قمری به هجری شمسی می باشد.

وی ادامه داد: البته در جزیره قشم در طول ماه رمضان فعالیت های قرآنی در مساجد، مراکز قرآنی و روستاها برگزار می شود و برای خالی نبودن جای فعالیت های قرآنی در رمضان آینده با راه اندازی فرهنگسرای قرآنی، این فعالیت ها انسجام پیدا می کند.جامعه محلی در برگزاری نمایشگاه سهیم شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای رونق حضور مردمان محلی جزیره در نمایشگاه، هر شب به نام یکی از روستاهای پرجمعیت نامگذاری شده و مردم آن روستا در ویژه برنامه شبانگاهی برنامه های بومی قرآنی اجرا می کنند.

کرباسچی اظهار داشت: تاکنون روستاهای سراسر جزیره به اجرای برنامه در نمایشگاه پرداخته اند و در روز پایانی نیز مردم جزیره هرمز ارائه فعالیت های قرآنی خواهند داشت.

توجه به حوزه کودکان و نوجوان یکی از رویکردهای مهم نمایشگاه است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در نمایشگاه امسال توجه ویژه ای به حوزه کودکان و نوجوان شده چراکه آینده سازان کشور به حساب می آیند و ارائه فعالیت های فرهنگی و مذهبی به آنها ضروریست.

وی ادامه داد: این تصمیم با توجه به تجربیات قبلی برگزاری نمایشگاه اتخاذ شد و با توجه به استقبال پرشور کودکان و نوجوانان موفقیت آمیز بود.

کرباسچی ضمن مهم دانستن به دست آوردن خروجی از رویداهای فرهنگی، بیان کرد: برآورد خروجی از رویدادهای فرهنگی موجب برنامه ریزی دقیق و جهت گیری مناسب این رویدادها در سال های آینده خواهد بود و ضمن جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی، انرژی و زمان برگزارکنندگان و مخاطبان موجب دستیابی به نتایج مطلوب خواهد شد.

ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم به همت سازمان منطقه آزاد قشم از بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با 24 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم دایر شده است، تا دوم مرداد ماه به مدت 10 شب از ساعت 22 تا یک بامداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.