مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: صدور کارت ملی هوشمند یکی از اولویت های مهم اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی در سال جاری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان زا تبریز : علی جعفری آذر، در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان اهر گفت: امسال برای صدور 500 هزار کارت ملی هوشمند برنامه ریزی شده است که اگر امکانات بیشتر شود شاید بیشتر از این نیز صادر شود.

وی افزود: کارت ملی هوشمند علاوه بر ادارات ثبت احوال شهرستان های استان آذربایجان شرقی از طریق ادارات پست نیز صادر خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از برنامه ها ثبت به موقع وقایع حیاتی از جمله فوت است که متأسفانه در بعضی مواقع به علل مختلف از جمله دفن در گورستان های پراکنده ثبت دیرتر انجام می شود.

وی گفت: یک از کارهای انجام شده در استان آذربایجان شرقی آرشیو الکترونیکی اسناد ثبت احوال است که 130 دستگاه به این سیستم وصل هستند.

مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی یکی از مشکلات دیگر را کدپستی های روستائیان اعلام کرد و افزود: قبلاً به علت اعلام کدپستی های شهری با مشکلاتی روبرو می شویم که باید در این زمینه جهت اخذ کدپستی جدید از سوی روستائیان اقدام شود.

جعفری آذر گفت: در 3 ماهه اول در استان آذربایجان شرقی 17 هزار و 633 مورد ولادت و همچنین 5 هزار و 534 مورد فوت ثبت شده است.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت:  ثبت به موقع وقایع حیاتی در ارایه خدمات به مردم نقش بسزایی دارد که امیدواریم ثبت احوال و ادارات دخیل دیگر در این زمینه عنایت ویژه ای داشته باشند.

عابدی با بیان اینکه یکی از وقایعی که باید به موقع ثبت شود تعداد فوت شدگان است که در این زمینه طبق برنامه ریزی های انجام شده دفن اموات متمرکز و در قبرستان آیت ا... برقی انجام خواهد شد.

وی همچنین خواستار اختصاص اعتبارات لازم جهت تجهیز اداره ثبت احوال شهرستان اهر به امکانات بیشتر در ارایه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان شد.
 
انتهای پیام/ ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.