دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی گفت: آمار‌نامه دریایی سال 94 با مکاتبه با سازمان مختلف و برگزاری جلسات در دبیر خانه تکمیل شده است.

محمد سعید سیف دبیر خانه توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان ، با اشاره به جمع آوری آمار نامه دریایی سال 94 اظهار کرد: در سال 94 با توجه به این که زمان زیادی برای به روزر‌سانی اطلاعات و آمار مربوط به حوزه دریایی داشتیم و طی3 تا 4ماه آن را جمع آوری کردیم از این جهت با مکاتبه با سازمان‌های مختلف و جلساتی که در دبیرخانه ستاد با نمایندگان داشتیم سعی کردیم آمار نامه را به روز کنیم. 
 
وی در ادامه افزود: آمار نامه دریایی سال 94با جمع  آوری اطلاعات از سازمان‌های مختلف در حال تکمیل است و به زودی به مرحله طراحی و چاپ می‌رسد. 
 
سیف خاطر نشان کرد: آمار نامه دریایی سال 94 با به روزرسانی و تکمیل شاخص‌های قبلی و اضافه شدن برخی از اطلاعات عمومی دریایی کشور شامل دریاها، جزایر و بنادر کشور تهیه می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: در اوایلی که ستاد تشکیل شد با توجه به این که حوزه‌های دریایی متنوع و گسترده بودند و تاکنون آمار جامع و کاملی از عملکرد دریایی آن‌ها منعکس نشده، این آمار‌نامه می‌تواند در تصمیم‌گیری مدیران و برنامه‌ریزی‌های آن‌ها بسیار تاثیر گذار باشد. 
 
وی تاکید کرد: در سال 94 تصمیم گرفتیم تا جایی که می‌توانیم با همکاری سازمان‌ها و جلسات مختلف با نمایندگان آمار به روزی را در صنایع ارائه دهیم.
 
سیف با اشاره اطلاعات جدید در نسخه‌ی جدید بیان کرد: در آمارنامه دریایی سال 94یکسری اطلاعات جدیدی به آن اضافه شد، مثلا در نسخه‌ی قبلی اطلاعاتی از بنادر نداشتیم و بیشتر اطلاعات در خصوص عملکرد بنادر در حوزه دریایی بود ولی در نسخه جدید از بنادر مهم کشور اطلاعات پایه‌ای استخراج کرده‌ایم که با کمک سازمان بنادر در اطلاعات آمار‌نامه گنجانده‌ایم. 
 
وی در پایان اظهار داشت: بعضی از آمار نامه‌های قبلی احتیاج به اصلاح شدن با تکمیل شدن داشت مجموعه کاملی از عملکرد حوزه‌های دریایی ارائه شود، حال تا پایان سال 93اطلاعات را جمع آوری کرده‌ایم که در اواسط مرداد ماه به چاپ می‌رسد و منتشر می‌شود. 
 
انتهای پیام/ 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار