دبیر انجمن کاشی و سرامیک کشور گفت: کارخانجات صنعت کاشی و سرامیک کشور دارای ظرفیت تولید بیش از دو برابر تولید فعلی را دارند و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در یک برنامه ریزی 5 ساله، تولید کاشی و سرامیک کشور به یک میلیارد متر مربع، خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی: بهنام عزیز زاده افزود: کارخانه ها و واحد های صنعتی کشورمان در حال حاضر سالانه حدود 550 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک تولید می کنند.

وی اضافه کرد: از این رقم 350 میلیون متر مربع آن در داخل مصرف می شود و  مابقی نیز به دیگر کشور ها صادر می شود که از صادرات محصولات کاشی و سرامیک، سالانه بیش از 455 میلیون دلار ارزآوری صورت می گیرد. 

دبیر انجمن کاشی و سرامیک کشور گفت: در صنعت کاشی و سرامیک کشور تاکنون بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و بیش از 380 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است .

عزیززاده اضافه کرد: با محقق شدن تولید یک میلیارد متر مربعی کاشی و سرامیک کشور و صادرات 50 درصد آن؛ بیش از یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با سرمایه گذاری هائی عظیمی که طی سال های اخیر در این صنعت صورت گرفت است ، صنعت کاشی و سرامیک کشور به رشد بسیار مطلوبی در کمیت و کیفیت تولیدات دست یافته است بطوری که ایران در حال حاضر چهارمین کشور تولیدکننده و همچنین چهارمین کشور صادرکننده  کاشی و سرامیک در جهان به شمار می رود.

عزیززاده خاطر نشان کرد: صنعت کاشی و سرامیک کشور دارای پتانسیل فروانی است که در صورت حمایت جدی دولت و همچنین سرمایه های جدید می تواند رونق چشمگیری در تولید و صادرات داشته باشد.

در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی(CERAFAIR-2015) بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 8 کشور خارجی؛ نوین ترین تولیدات، تجهیزات و صنایع و تجهیزات مرتبط به این صنعت را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار داده اند که از این تعداد 200 شرکت و واحد صنعتی داخلی و 50 شرکت خارجی از کشورهای؛ ایتالیا، اسپانیا، چین، جمهوری چک ، آلمان، هلند، بلغارستان و کره جنوبی است. 

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی(CERAFAIR-2015) تا یکم مرداد ماه هر روز از ساعت 10 تا 17 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: کاشی ، سرامیک ، تولید ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار