افزایش 10 درصدی نرخ دستمزد شالیکوبی های مدرن در نشست اعضای کمیسیون تنظیم بازار پیشنهاد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: در نشست اعضای کمیسیون تنظیم بازار جهت حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و اتخاذ تدابیر لازم برای تعیین دستمزد کارخانه شالیکوبی گفت: برای حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، حداکثر با 10 درصد افزایش نرخ دستمزد تنها برای شالیکوبی های مدرن با توجه به تغییر نرخ حامل های انرژی، دستمزد کارگری و ثابت ماندن دستمزد برای کارخانه های شالیکوبی سنتی با توجه به تغییر قابل توجه دستمزد شالیکوبی در سال های گذشته پیشنهاد شد.

سید احمد طاهری از برگزاری دو دوره کلاس آموزشی ترویجی اصول بهزراعی برنج و تغذیه مرکبات در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای افزایش آگاهی، دانش و مهارت کشاورزان شالیکار از سوی جهاد کشاورزی شهرستان بابل یک دوره کلاس آموزشی اصول بهزراعی برنج با حضور کشاورزان در روستای علمدار از توابع مرکز جهاد کشاورزی بیشه جنوبی این شهرستان برگزار شد.

به گفته سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل در این کلاس آموزشی آموزش های فنی در خصوص ضدعفونی بذور قبل از کاشت، توصیه های فنی در مورد مصرف کودهای شیمیایی در زمان مناسب، مبارزه با بیماری های بلاست برگ و خوشه، مبارزه با کرم ساقه خوار، تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت علوفه بعد از برداشت برنج داده شد.

طاهری افزود: همچنین یک دوره کلاس آموزشی تغذیه مرکبات با حضور باغداران در روستای نقیب کلا از توابع مرکز جهاد کشاورزی بیشه جنوبی این شهرستان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره فراگیران با نحوه استفاده از محلول پاشی ها، استفاده از کودهای شیمیایی و زیستی در باغات، مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری ها، انبارداری مرکبات و انجام آزمون خاک و برگ در زمان مناسب آشنا شدند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.