نماینده زاهدان گفت: اخیراً یکی از کارگردان‌ها درصدد ساخت فیلمی با مضمون تروریسم در بلوچستان است که ساخت این فیلم عزت قوم ایرانی‌الاصل بلوچ را خدشه‌دار می‌شود.

ساخت فیلمی با مضمون تروریسم، توهین به عزت قوم بلوچ استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ناصر کاشانی نماینده زاهدان در تذکر شفاهی خود در صحن علنی امروز چهارشنبه 31 تیر ماه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: اخیراً یکی از کارگردان‌های مشهور کشور درصدد ساخت فیلمی با مضمون تروریسم در استان سیستان و بلوچستان و در منطقه بلوچستان است.

وی ادامه داد: بنده به جد می‌خواهم فرهنگ و لباس قوم بلوچ جهت برخی اهداف به بازی گرفته نشود و با ساخت چنین فیلم‌هایی عزت قوم ایرانی الاصل بلوچ که در پاسداری از کیان و مرزهای ایران خون‌ها داده‌اند، خدشه‌دار نشود.

کاشانی تأکید کرد: این امر موجب ناراحتی در منطقه شده و باید فیلم‌هایی با واقعیت‌های تاریخی این قوم اصیل که برگرفته از اصالت و تبار این قوم است ساخته و به جهانیان نشان داده شود.

نماینده زاهدان در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد گفت: چرا باید وصول مالیات در محروم‌ترین استان کشور در رده اول باشد، باید در اجرای بخشنامه مالیاتی و تسهیلات ویژه به این استان توجهی خاص شود تا شاهد تعطیلی لغو پروانه اصناف نباشیم.

وی خطاب به وزیر نیرو نیز اظهار داشت: در چند روز اخیر مردم زاهدان از کم آبی و قطع آب در گرمای هوای این استان در عذاب هستند. حدود 35 درصد هدررفت آب از شبکه‌های فرسوده آب لوله‌کشی وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای برای حل آن انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: زاهدان ، تروریسم ، فیلم ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار