مقیمی گفت: با لغو تحریم‌ها زمان گفتگوی بخش خصوصی کشورها فرا رسیده است و در این راستا باید زیر ساخت‌ها و بستر آن باید توسط دولت فراهم شود.

 سیده فاطمه مقیمی رییس کانون زنان بازرگان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارن جوان، با اشاره به لغو تحریم‌های ایران گفت:با لغو تحریم ها زمان گفتگوی بخش خصوصی کشورها فرا رسیده است و با توجه به این که بخش خصوصی در اقتصاد کشور می‌تواند نقش موثری ایفا کند باید زیر ساخت‌ها و بستر آن توسط دولت با بهبود شرایط و اصلاح قوانین فراهم شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی بازگشت ارزهای بلوکه شده به کشور است که اگر این ارزها صرف واردات شود شاید در کوتاه مدت موجب آرامش بازار شود اما در زمان طولانی نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: باید با یک تصمیم درست مشکلات اشتغال حل شود و نیز ارزآوری جایگزین ارز حاصل از فروش نفت شود تا شاهد بهبود وضعیت تولید و اشتغال در کشور باشیم.

به گفته مقیمی اشتغال پایدار در کشور موجب رونق تولید صادرات محور و افزایش ارزآوری خواهد شد که در این راستا باید با ورود مواد اولیه به کشور و یا واردکردن تکنولوژی های جدید کشور را به سمت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی سوق دهیم.

رییس کانون زنان بازرگان ایران با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل در کشور گفت: معدل سن ناوگان حمل و نقل ما در کشور بین 19 تا 20 سال است و جهت استفاده از بستر ترانزیتی ایران و نیز جابه‌جایی کالا توسط ناوگان داخلی در کشورهای اروپایی ناچار به بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل هستیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که با نوسازی ناوگان حمل و نقل و جایگزینی کامیون‌های نو به جای کامیون‌های فرسوده شاهد کاهش آلایندگی و نیز کاهش مصرف سوخت خواهیم بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار