بر اساس آمار اداره گمرک چین، واردات نفت خام این کشور از ایران ماه ژوئن به بالاترین میزان در دو ماه گذشته رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: آمار اداره گمرک چین در روز سه شنبه نشان داد واردات نفت خام این کشور از ایران ماه ژوئن به بالاترین میزان در دو ماه گذشته رسیده است. 

واردات نفت چین از ایران در حالی افزایش پیدا کرده است که جمهوری اسلامی در نظر دارد به دنبال توافق هسته ای هفته گذشته، بر صادرات نفت خود بیفزاید. 

چین به عنوان بزرگترین مشتری نفتی ایران، ماه گذشته دو میلیون و 760 هزار تن معادل روزانه 671 هزار و 800 بشکه نفت وارد کرد که در مقایسه با ماه مه 29 و شش دهم درصد و نسبت به سال گذشته 26 و نیم درصد افزایش نشان می دهد.

موسسه تحقیقات و پیش بینی های نفتی تامسون رویترز،  واردات نفت چین از ایران را در ماه ژوئن( خرداد و تیر روزانه بالغ بر 507 هزار و 300 بشکه ارزیابی و پیش بینی کرد حجم واردات نفت این کشور در ماه ژوئیه  (تیر و مرداد) به 562 هزار و 800 بشکه در روز برسد.

افزایش واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئن برابر با حجم کلی واردات نفت این کشور از دیگر کشورها بود که در مقایسه با سال گذشته 27 درصد افزایش داشت. 

ورادات نفت چین از ایران در نیمه نخست امسال بالغ بر 589 هزار و 400 بشکه در روز بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش و یک دهم درصد کاهش داشته است. 

چین سال گذشته میلادی روزانه 555 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرد و شرکت های چینی امسال قرارداد بسته اند روزانه اندکی بیش از 600 هزار بشکه نفت از ایران وارد کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار