عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از حصول طرح جامع تازه باید سراغ زیرساخت‌های حمل و نقل رفت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا خسروی گفت: موقعیت مناسب ایران به گونه‌ای است که همه کشورها مایل به ترانزیت هستند و از گذشته قابل یادآوری است که ایران جزئی از جاده ابریشم بوده و علاوه بر این در حال حاضر شمال به جنوب هم حائز اهمیت است.

وی افزود: کشورهایی مانند روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ... تمایل ارتباط بیشتر با راه‌های شمال به جنوب ایران دارند، خصوصا در جزایر مکران بندرگاه‌هایی که با دریای آزاد ارتباط دارند و از لحاظ امنیت و تسریع در زمان قابل اطمینان هستند.

وی اظهارداشت: ما در حال حاضر مبنایی برای طرح جامع حمل و نقل در کشور نداریم و این مشکلی است که ما باید با کمک مشاوران برجسته به زودی حل شود.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های ما بر اساس طرح جامع یک چشم انداز 15 الی 20 ساله را به ما می‌دهد افزود: باید استان‌ها نیاز سنجی شوند که کدام یک نیازمند ریل، بزرگراه، آزاد راه و ... هستند و بدین ترتیب زیرساخت‌های را تکمیل کنیم که در حال حاضر این کار بر اساس عقلانیت انجام نمی‌شود.

وی در پایان گفت: کشور ما تقریبا یک میلیون و 600 هزار متر مربع مساحت دارد اگر بخواهیم ایران را از لحاظ مساحت دور بزنیم 8 هزار کیلومتر راه داریم اما فقط 2 هزار کیلومتر آزاد راه داریم و در زمینه ریلی قرار بوده کلیه استان‌ها به ریل متصل شوند که هم اکنون یازده استان به ریل متصل است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار