یک روان شناس درباره افرادی که خود را متفاوت با دیگران درست می‌کنند و به نوعی جلب توجه افراطی دارند، گفت: این افراد که بیشتر جوانان شیفته توجه هستند می‌خواهند به فرمی که در جامعه وجود دارد، دهن کجی کنند و هویت خاص خود را نشان دهند.

عشایری در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،اظهارکرد:  افرادی که خود را متفاوت با دیگران درست می‌کنند از نظر روان شناسی با خود آشتی نکرده‌اند و همواره در خانه و خانواده مورد بی توجهی قرار می‌گیرند و قصد دارند با حرکات، گفتار و رفتار خاص، توجه دیگران را به خود جلب کنند.

وی تصریح کرد: این افراد می‌خواهند علیه نسل قبل خود تعرض و در شرایط سرکوب  شده عصیان کنند اما در اصل خود را سرکوب می‌کنند.

این روانشناس با بیان اینکه آستانه تحمل در جامعه ما پایین است یادآور شد: این جوانان می‌خواهند تنوع ایجاد کنند اما از آن جایی که "همرنگ جماعت شدن" شعار برخی در جامعه است با مشکل رو به رو می‌شوند.

عشایری با تاکید به اینکه راه حل این مشکل زور نیست اظهار کرد: بهتر است عوارض را با فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد اوقات فراغت مناسب برای جوانان کاهش دهیم و زمینه مناسب برای شکوفایی شخصیت آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار