در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و ایجاد تسهیلات ویژه برای تقویت بنیه مالی متقاضیان وسیله نقلیه جدید، طرح توسعه و نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ویژه بانکی اجرا می شود.

آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری با ارائه تسهیلات ویژهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز ، مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان با اعلام این خبر افزود: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفکیک نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است و متقاضیان نوسازی ناوگان  می‌توانند ناوگان عمومی فرسوده برون شهری خود اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه را در مراکز اسقاط معین از رده خارج کنند.

باقری تصریح کرد: بر اساس بخشنامه هیات وزیران در تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال ۹۳ متقاضیان نوسازی در ازای فروش ناوگان فرسوده به وارد کنندگان خودروهای شخصی و پذیرش آن در مراکز اسقاط معین، برگه رسید از رده خارج کردن ناوگان عمومی فرسوده را دریافت کرده و به یکی از شرکت‌های تعیین شده تحویل می‌دهند تا از مزایای از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده در طرح ‌های نوسازی ناوگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده کنند.

وی افزود: متقاضیان باید پس از تخصیص وسیله نقلیه توسط شرکت های خودروساز طرف قرارداد و پس از تائید اولیه بانک عامل یا لیزینگ مبنی برامکان اعطای تسهیلات به آنها، نسبت به از رده خارج کردن وسیله نقلیه فرسوده اقدام کنند.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان البرز، در خصوص میزان تسهیلات اعطایی در این طرح، گفت: در این طرح تمرکز بیشتر نوسازی ناوگان مسافری (اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری) است و سقف وام معادل ۷۰ درصد قیمت وسیله نقلیه از ۲0۰میلیون تا ۹۵0 میلیون ریال برای سواری کرایه (برحسب نوع وسیله نقلیه)،  ۸۰۰میلیون ریال برای ون ، ۱۲0۰ میلیون ریال برای مینی بوس و میدل باس و ۴0۰۰ میلیون ریال برای اتوبوس تسهیلات کم بهره است.

باقری در خصوص سود تسهیلات اعطایی به متقاضیان نوسازی و یا توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری گفت: سود تسهیلات بین 6 تا 12  درصد می باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.