دبیر دوم کمیسیون اقتصادی بیان کرد: کنترل نرخ تورم با شعار امکان پذیر نیست بلکه باید از الگوها و فرمول‌های شناخته شده متناسب با شرایط داخلی استفاده کرد.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راه حل کنترل تورم در اقتصاد ایران اظهار داشت: با تأکید مقام معظم رهبری بر اصول اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانایی‌های داخلی در حوزه منابع طبیعی و انسانی و با بهره‌گیری از امکانات درونی در راستای تحریم‌ها از وابستگی در برخی‌ از حوزه‌ها بی‌نیاز می‌شویم.

وی در خصوص راه حل کنترل تورم در اقتصاد ایران افزود: امروزه کنترل نرخ تورم با شعار و اظهار نظر امکان پذیر نیست بلکه باید از الگوها و فرمول‌های شناخته شده متناسب با شرایط داخلی استفاده کرد متأسفانه دولت قبلی در یک مقطع زمانی به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی تصمیم‌گیری‌های غیرمنطقی، تزریق نقدینگی بیش از حد به جامعه، عدم کنترل سیاست‌های مالی و پولی شاهد افزایش تورم افسارگسیخته بودیم که خوشبختانه دولت یازدهم با کنترل برخی از مسائل مالی و تصمیم‌گیری‌های به جا با توجه به سیاست‌های اقتصادی به کاهش نرخ تورم کمک بسزایی کرده است.

نکو با اشاره به عواملی که سبب مشکلات داخلی در اقتصاد ایران شده بیان کرد: تحریم‌ها جزئی از عوامل مشکلات اقتصادی است بلکه سوء‌مدیریت‌ها، سیاست‌های غلط پولی و بانکی، تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی و عدم جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری و قاچاق مشکلات اقتصادی ایران را تشدید کرده است.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی در پایان تصریح کرد: بنابراین با تمام مشکلات لغو تحریم‌ها با مدیریت صحیح می‌تواند منجر به تقویت صادرات، افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور و در نهایت به رشد اقتصادی بیانجامد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار