در ایام تعطیلات عید سعید فطر امسال، استان چهارمحال و بختياري میزبان یک میلیون و 700 هزار نفر مسافر و گردشگر بود که نسبت به سال قبل، 25 درصد رشد داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر از 25 تا 28 تیرماه جاری، این استان میزبان یک میلیون و 700 هزار نفر مسافر و گردشگر بود که نسبت به سال قبل، 25 درصد افزایش داشت.

بهمن عسکری افزود: بیشترین آمار گردشگران و مسافران ورودی این استان از استان های تهران و خوزستان بود.

وی با بیان اینکه مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری از 850 نقطه گردشگری شناسایی شده استان دیدن کردند، گفت: مقصد بیشتر این گردشگران، کانون ها و جاذبه های گردشگری حاشیه رودخانه زاینده رود، پل تاریخی زمانخان، تونل و آبشار کوهرنگ، گرداب بِن، دریاچه شلمزار، پیرغار، چشمه دیمه، آبشار شیخ علیخان و سیاسرد بروجن بود.

عسگری اظهار داشت: در این مدت بیش از 250 هزار مسافر در واحد های اقامتی این استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر، خانه مسافر، مدارس، خوابگاه های دانشجویی، ویلاها، خانه باغ ها، کمپ های موقت، پارک ها و فضاهای سبز اقامت و اسکان داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه ریزی و پیش بینی کمیته های نه گانه ستاد خدمات و تسهیلات سفر استان برای سفرهای تابستانی و به ویژه تعطیلات عید سعید فطر، آماده سازی توسعه و تکمیل زیرساخت های لازم گردشگری، استقرار پایگاه های شهرداری، هلال احمر، امداد و نجات، اورژانس، نیروهای انتظامی، امداد خودرو و ...، راه اندازی باغ های گردشگری در مراکز ازدحام جمعیت، برگزاری تورهای قایقرانی، اجرای تورهای رایگان بازدید از موزه ها، افزایش ساعت کاری موزه ها و اجرای برنامه های فرهنگی در موزه ها را از جمله این برنامه ها و اقدامات برشمرد.

استان چهارمحال و بختياري با دارا بودن بيش از ۲۵۰ جاذبه شناخته شده طبيعی، تاريخي و مذهبی، هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سراسر کشور است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.