به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،
علیرضا صلواتی با بیان این مطلب افزود: تحقق این مهم بدان معناست که 30 تا 40 درصد
حمل و نقل عمومی شهر اصفهان را با BRT پوشش داده ایم و
مابقی از طریق دیگر اتوبوس ها و تاکسی ها پوشش داده می شوند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 45 کیلومتر از مسیرهای BRT اصفهان در سال 95 احداث خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که با راه اندازی خطوط 2،3 و 6 BRT در اصفهان بتوانیم 150 هزار مسافر دیگر به تعداد مسافرینی که در حال حاضر روزانه از این خطوط استفاده می کنند ، اضافه کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان یادآور شد: در حال حاضر 120
هزار مسافر توسط اتوبوس های BRT در شهر اصفهان جا
به جا می شوند .
وی ادامه داد: طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه
اصفهان ، بیش از 90 درصد مسافران BRT از راه اندازی این
خطوط در اصفهان اعلام رضایتمندی کرده اند.
صلواتی با اشاره به اینکه برای کلان شهر اصفهان در شبکه حمل و نقل همگانی
6 خط BRT پیش بینی شده است ، افزود: خط اول اتوبوس های تندرو
حدفاصل ندامتگاه اصفهان تا پایانه باقوشخانه که از سه سال قبل به طول 20.5 کیلومتر
ایجاد شده و اجرای خط 2 نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: عملیات اجرایی فاز اول خط 3 BRT اصفهان حدفاصل
پایانه ارغوانیه ، خیابان جی ، احمد آباد ، ولی عصر و در نهایت پایانه میدان امام
علی(ع) می باشدو فاز دوم آن نیز از خیابان تا پایانه صمدیه خواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در فاز اول
خط سوم BRT تعداد 18 ایستگاه اتوبوس پیش بینی شده است ، گفت: پیش
بینی می شود در فاز اول خط 3 BRT اصفهان روزانه 80
هزار مسافر جابه جا شوند.
وی تصریح کرد: به دنبال احداث خط 3 ، احداث خط 2 را نیز در برنامه قرار
داده ایم که از میدان جمهوری اسلامی ، خیابان های آیت ا... کاشانی ، حکیم نظامی و
در نهایت میدان آزادی می گذرد و به خط یک متصل می شود.
صلواتی در پایان تاکید کرد: ترغیب بیشتر شهروندان به استفاده از حمل و
نقل عمومی آلودگی هوای کمتر ، ترافیک کمتر ، سوخت کمتر ، تصادف کمتر و آرامش بیشتر
برای شهروندان به همراه خواهد
داشت
انتهای پیام/ ا