معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: افقی که برای آینده BRT در نظر گرفته ایم این است که بتوانیم 300 هزار مسافر را در روز توسط خطوط 6 گانه BRT جا به جا کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، علیرضا صلواتی با بیان این مطلب افزود: تحقق این مهم بدان معناست که 30 تا 40 درصد حمل و نقل عمومی شهر اصفهان را با BRT پوشش داده ایم و مابقی از طریق دیگر اتوبوس ها و تاکسی ها پوشش داده می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 45 کیلومتر از مسیرهای BRT اصفهان در سال 95 احداث خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که با راه اندازی خطوط 2،3 و 6 BRT در اصفهان بتوانیم 150 هزار مسافر دیگر به تعداد مسافرینی که در حال حاضر روزانه از این خطوط استفاده می کنند ، اضافه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان یادآور شد: در حال حاضر 120 هزار مسافر توسط اتوبوس های BRT در شهر اصفهان جا به جا می شوند .

وی ادامه داد: طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه اصفهان ، بیش از 90 درصد مسافران BRT از راه اندازی این خطوط در اصفهان اعلام رضایتمندی کرده اند.

صلواتی با اشاره به اینکه برای کلان شهر اصفهان در شبکه حمل و نقل همگانی 6 خط BRT پیش بینی شده است ، افزود: خط اول اتوبوس های تندرو حدفاصل ندامتگاه اصفهان تا پایانه باقوشخانه که از سه سال قبل به طول 20.5 کیلومتر ایجاد شده و اجرای خط 2 نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: عملیات اجرایی فاز اول خط 3 BRT اصفهان حدفاصل پایانه ارغوانیه ، خیابان جی ، احمد آباد ، ولی عصر و در نهایت پایانه میدان امام علی(ع) می باشدو فاز دوم آن نیز از خیابان تا پایانه صمدیه خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در فاز اول خط سوم BRT تعداد 18 ایستگاه اتوبوس پیش بینی شده است ، گفت: پیش بینی می شود در فاز اول خط 3 BRT اصفهان روزانه 80 هزار مسافر جابه جا شوند.

وی تصریح کرد: به دنبال احداث خط 3 ، احداث خط 2 را نیز در برنامه قرار داده ایم که از میدان جمهوری اسلامی ، خیابان های آیت ا... کاشانی ، حکیم نظامی و در نهایت میدان آزادی می گذرد و به خط یک متصل می شود.

صلواتی در پایان تاکید کرد: ترغیب بیشتر شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی آلودگی هوای کمتر ، ترافیک کمتر ، سوخت کمتر ، تصادف کمتر و آرامش بیشتر برای شهروندان به همراه خواهد داشت



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: معاون ، حمل و نقل ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.