مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: در سال گذشته در حوزه ساخت و ساز آمار کل کشور 65 درصد کاهش داشته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ اکبر ترکان افزود: در حوزه ساخت و ساز و مسکن در حال حاضر یکی از عمیق‌ترین دوران رکود مسکن را در کشور سپری می‌کنیم که در تهران سال گذشته نسبت به سال 92 بیش از 50 درصد ساخت و سازها در حوزه مسکن کاهش یافت و آمار کل کشور در حوزه ساخت و ساز مسکن در سال گذشته 65 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: متاسفانه اقتصاد کشور در اثر فشارهای ظالمانه و تحریم‌ها بر بخش تولید با تمام ظرفیت و در دستیابی به تجهیزات فنی و تکنولوژی روز به دلیل وجود تحریم در فشار بوده که با وجود این تحریم‌ها یک دوره رکود سخت را در کشور پشت سر گذاشتیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته 3 درصد بوده است و بیش از سه و نیم میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که به طور قطع این درصد رشد اقتصادی جوابگوی این مشکل نخواهد بود که امیدواریم بعد از تحریم و برداشته شدن فشارهای اقتصادی با یک دوره پررونق اقتصادی مواجه باشیم.

ترکان افزود: در این برهه زمانی کشور مدیریت بر منابع ارزی باید هوشمندانه باشد و اگر مدیریت خوب برای این منابع در کشور نباشد، شاهد رشد و توسعه اقتصادی نخواهیم بود و ضرورت دارد که دولت در این راستا تمام ظرفیت خود را به کار بگیرد.

وی بیان کرد: انباشته شدن هزاران تن فولاد و سیمان در کارخانه‌ها یکی از علائم رکود حوزه مسکن است که باید یک مدیریت دقیق در این رابطه وجود داشته باشد و نقش سیستم بانکی برای خروج بخش مسکن از رکود حائز اهمیت است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، ساخت ، مسکن ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.