مقامات ژاپن فعالیت‌های چین در دریای جنوبی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ در گزارش سالانه دفاعی ژاپن، یک بار دیگر فعالیت‌های چین در آب‌های مورد مناقشه و توسعه جزایر این منطقه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته شده است. پیش‌نویس گزارش سالانه ژاپن در نوبت اول از سوی "شینزو آبه،" نخست وزیر و حزب وی پذیرفته نشد و پس از اعمال برخی اصلاحات به تصویب نهایی نخست‌وزیر رسید.

گزارش سالانه دفاعی ژاپن پس از آن دستخوش برخی تغییرات شد که مجلس عوام این کشور در قوانین امنیت ملی اصلاحاتی اعمال کرد. این اصلاحات به ارتش ژاپن اجازه می‌دهد برای نخستین بار از جنگ جهانی دوم، نیروی نظامی به خارج از کشور اعزام کند. "شینزو آبه" هم پیش‌نویس گزارش سالانه دفاعی را به دلیل آنکه شدت عمل لازم را علیه اقدامات چین در آبهای مورد مناقشه به کار نبسته بود، نپذیرفت. پس از آن وزارت دفاع ژاپن مفاد دیگری شامل درخواست توقف کامل توسعه جزایر و فعالیت‌های یک‌جانبه چین را به گزارش سالانه اضافه کرد.

چین، کره جنوبی، فیلیپین، مالزی، ویتنام، تایوان، برونئی و ژاپن دارای منافعی مشترک در آبهای مورد مناقشه هستند و با اقدامات خودسرانه در این باره به شدت برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار