رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه یازده تیم لیگ برتری به دلیل بدهی شاکیان خصوصی دارند از همین رو فدراسیون فوتبال رسما فعالیت این تیم‌ها را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروان در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌ای از سوی دبیر کل فدراسیون فوتبال در رابطه با ممنوعیت تیم‌های سپاهان،پرسپولیس، پدیده، پیکان، استقلال اهواز، در نقل و انتقالات به سازمان لیگ رسیده است یا خیر؟اظهار کرد: بله تمام تیم‌ها را تایید می‌کنم روز گذشته وحتی امروز هم قرار است تا ساعت هشت  این مسئله پیگیری شود آخر وقت روز گذشته نامه‌ی دیگری به دست ما رسیده است و تعداد تیم‌ها  اضافه‌تر شد و در حال حاضر رسما این تیم‌ها را اعلام می‌کنم.
 
وی افزود: تعداد 60 تیم از لیگ برتر دسته اول، دسته دوم و دسته سوم نیز هستند و دکتر اسدی طی نامه‌ای به سازمان لیگ تاکید کرده است که این یازده تیم به دلیل بدهی نباید فعالیت فوتبالی‌داشته باشد و با توجه به احکام کمیته انضباطی ارائه خدمات به تیم‌های لیگ برتری استقلال،پرسپولیس،نفت،پیکان، ملوان، سپاهان، ذوب آهن، استقلال اهواز، تراکتور سازی،گسترش فولاد تبریز ممنوع است.

بهروان ادامه داد: از طرفی دیگر تیم‌های دسته یک، دسته دو و دسته سه هم شامل این موضوع خواهند شد وحتی بعضی از تیم‌هایی که عملا فعالیتی نداشته‌اند نیز همانند گهر درود، سایپای شمال و داتیس هم از این قضیه مستثنی نیستند.
 
وی گفت: تیم‌هایی که ذکر کردم همه تیم‌هایی هستند که شاکی خصوصی دارند و باید رضایت شاکیان را بگیرند تا به آنها خدمات ارائه شود و اگر این تیم‌ها نتوانند رضایت شاکیان را بگیرند فدراسیون فوتبال رسما فعالیت‌ آنها را ممنوع اعلام کرده است.

بهروان در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود لیگ بدون یازده تیم برگزار شود یا خیر عنوان کرد: اگر دوستان  تلاشی نکنند ما هم نمی‌توانیم خدماتی ارائه بدهیم و آنها نمی‌توانند فعالیت فوتبالی داشته باشند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا سازمان لیگ نمی‌تواند برنامه‌ای در خصوص بدهی تیم‌ها داشته باشد افزود: تیم‌های ذکر شده بدهی انباشته دارند و من هم بارها عرض کرده‌ام که بهتر است در شرایط اقتصادی موجود یک بدهکار نمی‌تواند تمام پول را یکجا بپردازد و بهترین راه حل تقسیط کردن بدهی‌ها خواهد بود و به نظر من بهتر است که تیم‌ها بیست تا سی درصد بدهی خود را در ابتدا بپردازند تا اراده‌ای در پرداخت از آنها دیده شود همانند فیفا که بر اساس شاکیان تاریخی را اعلام می‌کند در غیر این صورت تیم‌ها را با کسر امتیاز مواجه می‌کند و واقعا اگر یازده و دوازده تیم را کنار بگذاریم می‌توانیم لیگ را برگزار کنیم یا اصلا اسم آن را لیگ بگذاریم؟ به نظر من بهتر است راهکارهایی برای این موضوع در نظر گرفته شود.
 
وی در پایان در خصوص دستمزد داوران لیگ برتری عنوان کرد: دستمزد‌های داوران لیگ برتر را باید سازمان لیگ پرداخت کند و در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شده باشد و نیم فصل اول تصفیه شده و فقط باید نیم فصل دوم را پرداخت کنیم که در حال حاضر تاج به همراه دوستان تلاش می‌کند تا از بخشی از مطالبات سازمان لیگ که از محیط های تبلیغی است این مسئله را حل نماید امیدوارم هر چه زودتر پرداختی‌ها صورت بگیرد البته ما هنوز مطالبات داوران لیگ یک و پایین تر را نتوانستیم پرداخت کنیم و انشاء اله فرجی حاصل شود تا این امر نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.