وسیله‌ای فوق هوشمند بدون نیاز به نظارت و هدایت از سوی شما تمام قسمت‌های کثیف آشپزخانه و حتی قسمت‌هایی که به سادگی قابل دسترسی نیستند را پاک و عاری از میکروب می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان با توجه به آلودگی بالای محیط آشپزخانه و وجود میلیون‌ها باکتری و میکروب در قسمت‌های مختلف این بخش از خانه و حتی محل‌کار که سبب بیماری‌های مختلف از جمله انواع مسمومیت‌ها در انسان می‌شود نوعی روبات نظافتچی ابداع کرده‌اند.

وسیله خانگی برقی مخصوص پاک کردن کابینت‌های کثیف آشپزخانه + تصاویر

 گفتنی است، این روبات به نام UVE به صورت مستقل حرکت می‌کند و با تابش پرتو UV به اشیاء و سطوح مختلف بسیار موثرتر از انواع مواد ضد عفونی و شوینده که موجب انواع حساسیت‌ها و آلودگی‌ محیط زیست می‌شوند می‌تواند به نظافت بپردازد. 

وسیله خانگی برقی مخصوص پاک کردن کابینت‌های کثیف آشپزخانه + تصاویر

کارشناسان سازنده UVE ادعا کرده‌اند که پرتو تابانده شده از این روبات به اشیاء و سطوح آشپزخانه ضرورتی برای انسان ندارد. این روبات تنها 56 پوند قیمت دارد. 

کارشناسان سازنده عنوان کرده‌اند هدف از ساخت این محصول کاستن از مشکلات و زمان زیاد نظافت منزل توسط افراد و بویژه بانوان کدبانو است. 

این دستگاه می‌تواند حتی دیوارها و داخل کابینت‌ها را توسط طول موج با انرژی بالای نور ماورای بنفش خود ضد عفونی کند. 

استفاده از پرتو UV سبب از بین رفتن DNA ساختار میکروب‌ها و عوامل باکتریایی موجود در آشپزخانه می‌شود.
 
این روبات به صورت خود کار پس از یکبار روشن‌ شدن شروع به نظافت می‌کند و توسط حسگرهایی ویژه‌ می‌تواند مسیر حرکت خود را شناسایی کند و نیاز به مراقبت و نظارت کاربر انسانی حین کار ندارد. 

این روبات همچنین یک سیستم هشدار دهنده هوشمند پس از اتمام شارژ این روبات به طور خودکار به محل شارژ خود باز می‌گردد و به طور اتوماتیک عملیات شارژ باتری‌های لیتیومی آن انجام می‌شود. 

این روبات بویژه برای افراد مبتلا به آسم‌ و یا افرادی که ریه‌های ضعیف و یا سیستم‌ ایمنی نه چندان قوی دارند می‌تواند یک وسیله کمک درمانی منحصر بفرد برای کاهش علائم حمله آسم و تنفس باشد. 

این روبات بر روی انواع سطوح از جمله کف انبار، کاشی، کف آشپزخانه، پوشش‌های چوبی، سنگ، بتن نیز مورد استفاده قرار گیرد. 

این روبات همچنین اشیاء بزرگ افتاده بر سر راه مانند کیسه، سیگار، خودکار و سایر وسایل بزرگ را به یک گوشه امن در کنار دیوارها منتقل می‌کند. 

ایده ساخت این تمیز کننده روبوتیک از شیوه پاک و ضد عفونی کردن بیمارستان‌ها توسط پرتو اشعه ماورای بنفش گرفته شده است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار