تصویب قانون محکومیت تکفیر و اهانت به مذاهب و ادیان در امارات

به‌موجب قانونی جدید در امارات متحده عربی، هرگونه اقدامی که با هدف تبعیض، اشاعۀ نفرت و اهانت به ادیان و مذاهب صورت گیرد جرم محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامۀ نشنال، به‌موجب قانونی که امروز در امارات به تصویب رسید، هرگونه اعمال تبعیض‌آمیزی که برپایۀ بی‌احترامی و اهانت به مذهب، عقیده، طبقه اجتماعی، نژاد، مکتب، رنگ پوست و قومیت افراد صورت بگیرد پیگرد قانونی خواهد داشت.

این قانون که در پی حکم اخیر رییس امارات متحده عربی به تصویب رسیده است، پلیس و نهادهای قضایی را ملزم به تعقیب و مجازات افرادی می‌کند که با رفتار خود قصد ایجاد نفرت مذهبی و توهین به مذاهب را در این شیخ‌نشین دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات(وام)، در قانون مذکور، هرگونه استفاده از وسایل ارتباط جمعی اعم از رسانه‌های مکتوب و مجازی برای گسترش تنفر و ایجاد فضای خشونت در کشور ممنوع شده است. همچنین مقرراتی برای پیگرد قضایی و مجازات افرادی که به تکفیر اشخاص یا گروه‌های دیگر اقدام ‌می‌کنند، در قانون مصوب امروز لحاظ شده است. 

خبرگزاری وام امارات، تصویب این قانون را در راستای ترویج فضای تفکر، حاکمیت منطق و افزایش آستانۀ تحمل مردم دانسته است. جریمه نقدی 50 هزار تا 2 میلیون درهم امارات و تحمل حبس از 6 ماه تا 10 سال، از جمله مجازاتی است که در انتظار خاطیان خواهد بود.

حفظ احترام و بزرگداشت شأن و منزلت مقدسات الهی، اعم از انبیاء و فرستادگان خداوند، کتب آسمانی، زیارتگاه‌ها و قبرستان‌ها به‌عنوان بخش دیگری از قانون جدید امارات در محکومیت تبعیض و اشاعۀ خشونت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار