"برگزاری دوره تربیت مربی سطح 2 در منطقه یک، توزیع 2566 کارتن پلاست در قلب پایتخت تا اجرای 800 متر طول کف‌کشی در خیابان کارگر شمالی" از اقدامات شهرداری های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*برگزاری دوره تربیت مربی سطح 2 در منطقه یک

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک گفت: دوره تربیت مربی سطح 2 و کارگاه آموزشی جشنواره آئینی از 31 شهریور ماه در مساجد مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار می‌شود.

سعید کارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی نهج البلاغه فقط با عنوان سبک زندگی اجتماعی – آشنایی با نهج البلاغه توسط اساتید این بخش در مساجد مناطق 22 گانه شهر تهران آغاز می‌شود

وی در ادامه گفت: در کارگاه‌های دعا و نیایش عناوینی شامل جایگاه دعا و نیایش در قرآن، مناسبات همسایگی از منظر صحیفه سجادیه، حقوق و تکالیف شهروندی از منظر صحیفه سجادیه، آشنایی با مفاهیم دعای کمیل، آشنایی با مفاهیم دعای مکارم الخلاق، نیایش و خانواده آسیب شناسی نیایش است که توسط اساتید بزرگ و مولفین کتب این عناوین تدریس می‌شود.

کارگران تصریح کرد: از 20 تیر ماه ثبت نام آغاز می‌شود و به مدت یک ماه کارگاه‌های هر 2 رشته نهج البلاغه و دعا و نیایش ادامه دارد، همچنین شرکت برای عموم از جمله افراد شاغل در شهرداری، سرای محلات، کانون‌های قرآن و مسئولین خانه‌های 27 گانه محلات آزاد است.

وی افزود: آموزش و توانمند سازی شمسه با رویکرد مهارت افزایی بر اساس فرمایشات و تاکیدات قالیباف، شهردار تهران مبنی بر اینکه مباحث قرآن، نماز و اذان در شهرداری بر اساس تفکر مسجد محوری است، برگزار می‌شود.

کارگران اظهار کرد: دبیر خانه آئینی شمسه منطقه یک در نظر دارد دوره تربیت مربی و کارگاه‌های آموزشی خو را در جشنواره آئینی در مساجد شهر تهران برگزار کند.

از برگزاری دوره تربیت مربی سطح 2 در منطقه یک تا توزیع 2566 کارتن پلاست در قلب پایتخت

*حذف زوائد فیزیکی از سطح‌ معابر منطقه 4 اجرایی می‌شود

معاون امور شهری منطقه 4 از اجرای عملیات حذف زوائد فیزیکی و پیرایش شهری در معابر شمال شرق تهران خبر داد.

حمید ناصحی معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 4 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد: در راستای اجرای طرح اسمان آبی زمین پاک، نیروهای اجرایی نواحی نه گانه اقدام به شناسایی ، جمع‌آوری و حذف زوائد فیزیکی در سطح معابر و محلات می کند.

وی افزود: در خصوص آرامسازی و بهسازی میادین‌ و معابر در سطح منطقه اکنون این طرح‌ در نواحی 7، 2، 5 اجرایی شده است.

ناصحی ادامه داد: در این خصوص محورهای اصلی سطح ناحیه از جمله خیابان آزادگان، سی متری اول، خیابان هنگام و زوائد فیزیکی موجود در پیاده‌روها که به صورت غیر مجاز المانها، دستکها و ... بوده است در دستور کار قرار می‌گیرند.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 4  در پایان گفت: شناسایی زوائد فیزیکی ، جداول ، تابلوها، پایه چراغهای شکسته و اسیب دیده ، سایبانهای فرسوده، بنرها و پلاکاردهای غیر مجاز و ... در این عملیات در نظر گرفته می‌شود.

از برگزاری دوره تربیت مربی سطح 2 در منطقه یک تا توزیع 2566 کارتن پلاست در قلب پایتخت

*توزیع 2566 کارتن پلاست در قلب پایتخت

شهردار منطقه 6 از توزیع 2566 کارتن پلاست و 688 مخزن زباله در طرح تفکیک پسماند از مبدأ در منطقه خبر داد.

عظیم بابایی شهردار منطقه 6 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد: به منظور اطلاع رسانی  و فرهنگ سازی شهروندان در طرح تفکیک پسماند از مبدأ تعداد 2566 کارتن پلاست و 688 مخزن میان شهروندان، سازمان پارک‌ها وم فضای سبز، سرای محلات، واحدهای تجاری، اداری، بهداشتی و درمانی تحویل و جانمایی شده است و همچنین 5000 کارتن پلاست نیز خریداری و آماده تحویل به نواحی است.

وی تاکید کرد: تشکیل کلاس‌های آموزشی در سرای محلات، مدارس، مراکز آموزشی، مساجد، مهدهای کودک و دانشگاه‌ها تجهیز ادارات و شرکت‌ها به مخازن پسماند خشک و آموزش چهره به  چهره درب منازل از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

شهردار منطقه در پایان اضافه کرد: غرفه‌ها و ایستگاه‌های اطلاع رسانی تفکیک زباله از مبدأ در پارک‌ها، ایستگاه‌های مترو، تره بار و... برپا است.

از برگزاری دوره تربیت مربی سطح 2 در منطقه یک تا توزیع 2566 کارتن پلاست در قلب پایتخت

*اجرای 800 متر طول کف‌کشی در خیابان کارگر شمالی

مدیر اداره فنی و ترافیک ناحیه چهار منطقه 6 از اجرای 800 متر طول کف کشی در خیابان کارگر شمالی ضلع غرب خبر داد.
میثم فرجی مدیر اداره فنی و ترافیک ناحیه چهار منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ عنوان کرد: کف کشی نهر روباز واقع در خیابان کارگر شمالی ضلع غرب به متراژ 800 متر طول جهت جمع‌آوری آبهای سطحی و رفع آب‌ماندگی انجام شده است.

وی ادامه داد: این اقدام بنا به درخواست شهروندان و جلوگیری از آب گرفتگی معابر خصوصا در هنگام بارش باران صورت گرفته است.

مدیر فنی و ترافیک ناحیه چهار منطقه در پایان گفت: پیاده‌روسازی خیابان فاطمی مقابل بنیاد مسکن به مساحت 150 متر مربع جهت رفاه حال شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آنان اجرا شده است.

از برگزاری دوره تربیت مربی سطح 2 در منطقه یک تا توزیع 2566 کارتن پلاست در قلب پایتخت


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار