یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: با توجه به شیوع هپاتیت B در کشورهای مختلف ، مسئله مهمی در بیماریهای مزمن کبدی ناشی از هپاتیت B محسوب می شود .

دکتر حسین فروتن استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ویروس هپاتیت D ویروسی دارای  RNA است گفت : در اکثر موارد به تنهایی ممکن است در حالتهای خاصی ایجاد بیماری کبدی نماید ولی معمولا یا به طور همزمان همراه هپاتیت  B بوده و یا برروی هپاتیت  B ناقل می باشد .

وی با اشاره به اینکه انواع آن به گونه ای است که وقتی با هپاتیت B  همراهی می کند هم تخریب بافت کبدی را افزایش داده و هم عوارض ناشی از هپاتیت  B و حالتهای ناشی از آن را ایجاد می کند، اظهار کرد : با توجه به شیوع هپاتیت B در کشورهای مختلف ، مسئله مهمی در بیماریهای مزمن کبدی ناشی از هپاتیت  B محسوب می شود .

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد : تشخیص هپاتیت D بر اساس بررسی آنتی بادی های ناشی از ویروس در سرم و خون و روش جدید تر بررسی آنتی ژن ، خود ویروس در بافت بیوپسی شده از کبد بیمار است .

وی با بیان اینکه علائم هپاتیت D  شبیه علائم هپاتیت B است و وقتی با هپاتیت B همراهی نماید ، تشدید بیماری را در پی خواهد  داشت تصریح کرد : آمار ابتلا به این بیماری در کشورهای مختف متفاوت است .

دکتر فروتن یادآور شد : در حال حاضر بررسی های خیلی جدیدی در عرصه درمان این بیماری انجام شده بیشتر در مرحله تحقیقاتی قرار دارند خاطرنشان کرد : درمان استاندارد این بیماری اینترفرون آلفا است که در کشور موجود بوده و در مطالعات مختلف پاسخ درمانی 20 تا حدود 50 درصد گزارش شده است .


انتهای پیام/


برچسب ها: هپاتیت ، آنتی ژن ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.