نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی بیان کرد: با شیوه و فناوری‌های نوین در جهت بارور کردن ابرها استفاده از آب دریاها و استفاده بهینه از مخازن پشت سدها می‌توان به بحران آب کمک بسزایی کرد.

ناصر سودایی نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت تشکیل مدیریت یکپارچه حوزه‌های آبریز کشور اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پیوسته و بیش از یک دهه مسلما مدیریت یکپارچه می‌تواند مشکلات موجود در بحران را به حداقل برساند و از طرفی مدیریت آب به گونه‌ای نباشد که تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی در جهت انتقال آب متمرکز شود.

وی افزود: با شیوه و فناوری‌های نوین در جهت بارور کردن ابرها، استفاده از آب دریاها، استفاده بهینه از مخازن پشت سدها، جلوگیری از تبخیر شدن آب دریا و امکان استحصال آب از هوا در بعضی از مناطق ساحلی می‌تواند به بحران آب کمک بسزایی کند.

سودانی در ادامه بیان کرد: در جهت توزیع آب باید مدیریت علمی و کارشناسی صورت گیرد نباید فرآیندی ایجاد کنیم که دنیایی که بهره‌مند از آب است با مشکل مواجه شود.

نایب رئیس انرژی در پایان تصریح کرد: بنابراین اگر هدف استفاده از آب سدها صرفا برای تولید برق باشد مدیریت دارای اشکال است زیرا منجر به آسیب محصولات استراتژیک و کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار