الجزیره انگلیسی اعلام کرد آلمان و دیگر کشورها از هم اکنون برای گسترش روابط تجاری با ایران تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره انگلیسی، توافق هسته‌ای به ایران امکان داده است که روابط تجاری عادی خود را با بسیاری از کشورهای دنیا از سر بگیرد که یکی از آنها آلمان است. هیأتی از مسئولان حوزه انرژی آلمان، روز یکشنبه با هدف از سرگیری روابط تجاری وارد تهران خواهد شد. «کمال سانتاماریا» کارشناس شبکه، فرصت‌های پیش رو در ایران را همزمان با لغو تدریجی تحریم‌ها علیه این کشور بررسی کرده است. 

سانتاماریا گفت: روی دیگر سکه بعد از سال‌ها تحریم اقتصادی زمانی خود را نشان می‌دهد که تحریم‌ها سرانجام لغو شود. بنابراین، اکنون که ایران با حدود هشتاد میلیون نفر جمعیت منتظر ورود سرمایه خارجی است، اشتیاق شرکت‌ها برای تعامل با ایران نیز قابل درک است. البته این اتفاق، ناگهانی نیست و گام های مقدماتی در یکسال گذشته و همزمان با مذاکرات هسته ای برداشته شده است. 

ایران هم اکنون سرگرم نهایی کردن قراردادهای نفت و گاز به ارزش تقریبی صد میلیارد دلار با بزرگ‌ترین شرکت های دنیا است. در صنایع هوایی نیز تهران دستکم به چهارصد فروند هواپیمای جدید به ارزش بیست میلیارد دلار نیاز دارد تا ناوگان قدیمی خود را نوسازی کند. 

آلمان نیز امیدوار است فروش خودرو، مواد شیمیایی و انرژی های تجدید پذیر خود به ایران را افزایش دهد. بدین ترتیب، میزان صادرات (آلمان به ایران) که پارسال معادل دو میلیارد و چهارصد میلیون دلار بود، به ده میلیارد دلار افزایش می‌یابد. 

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت رایانه ای اپل نیز برای توزیع محصولات خود در ایران به دنبال شریک می‌گردد؛ طبق پیش بینی‌ها، ارزش بازار فناوری های نو در این کشور که هم اینک فقط چهار میلیارد دلار در سال است، به سالانه شانزده میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. 

از سوی دیگر، جمعیت هشتاد میلیون نفری ایران نیز احتمالاً امسال صد و هفتاد و شش میلیارد دلار پول هزینه خواهند کرد. میزان درآمد خالص آنها پس از پرداخت مالیات نیز دویست و هشتاد و هفت میلیارد دلار پیش بینی شده است. با این ارقام، شرکت های بسیاری پشت درهای ایران صف خواهند کشید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
علی71
۱۰:۲۶ ۲۹ تير ۱۳۹۴
چرا فقط به فکر واردات هستیم در چنین موقعیت هایی؟؟؟؟!!!!!
چرا تلاش نمی کنیم که ما هم فرصت طلب باشیم و محصولات خودمون رو صادر کنیم.
چرا کاری می کنیم که ارز از کشور خارج بشه؟؟؟؟؟!!!!!!
آخرین اخبار