هاشمی با اشاره به اینکه دریافت حق فنی از سوی داروخانه ها حق مسلم داروسازان است،گفت : انجمن های داروسازی بویژه انجمن علمی باید خدمات داروسازی را به جامعه معرفی کنند تا ضمن شناخته شدن آنها توسط مردم دخالتهای غیرکارشناسانه نیز در خصوص دریافت حق فنی از بین برود.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دخالتهای غیرکارشناسانه در امور مربوط به جامعه داروسازی اذعان داشت : تعرفه خدمات دارویی در نظام سلامت تمامی کشورهای دنیا وجود دارد و کسانی که نسبت به این موضوع آگاهی کافی ندارند، اظهار نظرهای غیر تخصصی می کنند.

وی افزود : هجمه هایی که اخیرا در خصوص دریافت حق فنی علیه داروخانه ها مشاهده می شود در واقع ورود افراد غیرمتخصص در امور تخصصی است که جایگاه قانونی ندارد زیرا حق فنی در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت به رسمیت شناخته شده و مرجع رسمی تشخیص و اظهار نظر در خصوص امور درمانی و دارویی وزارت بهداشت است .

وی با گلایه از عملکرد انجمن های داروسازی بویژه انجمن علمی داروسازان خاطرنشان کرد : انجمن علمی داروسازان باید پایه علمی کار داروسازی را به جامعه معرفی کند تا خدماتی که این قشر در چرخه درمانی به بیماران ارائه می دهند به مردم شناسایی شود .

هاشمی با اشاره به اینکه جامعه داروسازی خود نیز نسبت به شناسایی و معرفی خدمات دارویی کوتاهی کرده است گفت : تا زمانی که جایگاه داروسازان در نظام سلامت به درستی تعریف نشود خدمات این گروه ناشناخته باقی مانده و دخالتهای غیرکارشناسانه در امور آنها مشاهده خواهد شد.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار