معاون گردشگري ، سرمايه گذاري و تامين منابع از مهيا بودن استان برای استقبال از مسافران و گردشگران تابستانی در دور دوم سفرها خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي؛ معاون گردشگري ، سرمايه گذاري و تامين منابع استان گفت: ستاد اجرائي خدمات سفر استان در معاونت هاي تخصصي آماده استقبال موج دوم سفر تابستاني هموطنان عزيز هستند.

قدير افروند افزود: در کنار همه معاونت هاي اجرائي ستاد که هريک از ادارات تخصصي کل استان متولي و مسئول هستند در اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز بعنوان دبيرخانه ستاد يک « کميته اجرائي» با مسئوليت معاون گردشگري تشکيل و مستقر شده است و بصورت دائمي و تا پايان سفرهاي تابستانه تداوم خواهد داشت و از روز چهارشنبه کشيک اين کميته تعيين و ابلاغ شده است.

وي گفت: اکيپ ويژه طرح تابستانه نظارت و بازرسي واحدهاي خدمات گردشگري متشکل از نمايندگان سازمان هاي عضو ستاد در هفته جاري از يکايک واحد هاي محور اصلي باب الرضا بازديد نموده و با ثبت و گزارش نقائص و کمبودات و مشکلات آنها را براي رسيدگي فوري به مسئولان مربوط منعکس نمودندکه در يک مورد دستور احداث سپتيک سرويس بهداشتي و تعميرات آن صادر گرديد و در موارد متعددي نيز تذکرات جدي و اخطار به متخلفان از ضوابط و مقررات داده شد.

وي افزود: امسال براي اولين بار با هماهنگي نيروي انتظامي « خانه مسافر» ها در بجنورد ساماندهي مي شود و به واجدين شرايط مجوز خدمات ارائه خواهد شد.

معاون دبير ستاد اجراي سفر استان اظهار داشت: علاوه بر تابلوهاي تبليغاتي و بنرهاي اطلاع رساني در محور اصلي باب الرضا و شهر بجنورد مرکز استان، براي تبليغ و فرهنگ سازي صنعت گردشگري در استان شعار ها یی چون"بجنورد مهربان "ميزبان خوب، "گردشگري تابستانه "خاطره اي جاودانه ،"گردشگري " کليد توسعه پايداردر موقعيت ها و شرايط مختلف ارائه خدمات به گردشگران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

افروند گفت: معاونت هاي نه گانه ستاد اجرائي خدمات سفر استان را اداره کل دادگستري به عنوان معاونت قضايي،جمعيت هلال احمر به عنوان معاونت امداد و نجات،سازمان آموزش وپرورش به عنوان معاوت اسکان و پذيرش،دانشگاه علوم پزشکي به عنوان معاونت بهداشت ودرمان،اداره کل امور شهري استانداري به عنوان معاونت خدمات شهري ورفاه عمومي،اداره کل تعزيرات حکومتي به عنوان معاونت نظارت بر کالا وخدمات،فرماندهي انتظامي به عنوان معاونت انتظامي ، سازمان صدا وسيما به عنوان معاونت ارتباطات واطلاع رسانيواداره کل راه وشهرسازي به عنوان معاونت حمل ونقل کنترل و خدمات جاده اي عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اطلاعات گردشگري، رسيدگي به شکايات و امداد و نجات جاده‌اي از اصلی ترین خدمات این ستاد ها است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.