مترو تهران که این روزها به خاطرماه مبارک رمضان حال و هوای دیگری داشت در این هفته با برنامه های ویژه ای در خصوص خدمات رسانی در مناسبت های مختلف و برگزاری برنامه های شادی در ایستگاه ها هفته پر گل فرهنگی را سپری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه مسئولان این شهرزیر زمینی در کنار خدمات رسانی ویژه ای که در ایام ماه مبارک رمضان به مناسبت شب های قدر داشتند به مناسبت روزجهانی قدس از ساعت 10 صبح جمعه خدمات در تمامی خطوط به صورت رایگان عرضه شدکه این خدمات رسانی تا ساعت 16 ادامه داشت و برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان  و وجود ایستگاه های خط 4 در مجاورت مسیر راهپیمایی 34 حرکت به برنامه روزانه این خط اضافه کرد.

این هفته مدیر عامل  مترو از خدمات رسانی ویژه برای برپایی نماز عید سعید فطر خبردادند واعلام کرد استفاده از مترو در روز عید سعید فطر از آغاز سرویس‌دهی قطارها تا پایان نمازعید، در تمامی خطوط در پنجگانه مترو رایگان خواهد بود. و نمازگزاران می توانند از ساعت پنج و 30 دقیقه صبح تا پایان نماز عید سعید فطر به طور رایگان از مترو استفاده کنند حرکت قطارهای خط یک مترو تهران هر 4 و نیم دقیقه یکبار صورت می گیرد و با اعزام قطارهای فوق العاده در زمان های ازدحام جمعیت این فاصله گذر کاهش هم خواهد یافت.

همچنین فعالیت های فرهنگی مترودر این ایام پرشور تر از روز های دیگردر حال اجرا بود یکی از این کار ها برنامه شنبه های لبخند که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران  قرار شده هرهفته در تعدادی از ایستگاه های مترو تهران برگزار شود و این هفته برای اولین بار در پنج ایستگاه پیروزی، نبرد، میرداماد، دانشگاه امام علی(ع) و به صورت ویژه در ایستگاه شهدای رسانه به اجرا درآمد.

شنبه هفته ایی که گذشت مسافران مترو توسط تیم هنری به خنده و شادی دعوت شده و برنامه های هنری و طنز بر روی سکوهای مترو برای مسافران مترو اجرا شد. وا شاخه گل به مسافران از طرف برنامه های این هفته شنبه های لبخند اهداشد

اهدای گل و تقدیرنامه به زنان محجبه در ایستگاه های مترو بود که توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران با مشارکت سازمان بسیج دانشجویی کشور در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب صورت گرفت.

این طرح در جهت ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی در ایستگاه های چهارراه ولیعصر(عج)، صادقیه، امام خمینی(ره)، امام حسین(ع)، تجریش، شهید بهشتی، انقلاب، شهدا، دروازه دولت و شهدای رسانه به اجرا درآمد و بر اساس آن بانوان محجبه که در ایستگاه های مترو در تردد بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین مبلغین حاضر در ایستگاه ها ی مترو که از ابتدای ماه مبارک رمضان درمترو حضور دارند به سوالات و شبهات مسافرین پاسخ می گویند این هفته به ترویج فرهنگ والای عفاف و حجاب در ایستگاه ها پرداختند.

در این هفته تعدادی اثر هنری در رابطه با ترویج فرهنگ والای عفاف و حجاب نیز در برخی ایستگاه ها به نمایش در آمد.

همچنین سوگواره شعر خورشيد در محراب به مناسبت ماه مبارك رمضان ويژه  را برگزار مي كند.

به همين منظور پرسنل علاقمند مي توانند حداكثر 3 اثر از اشعار خود در قالب آزاد(كلاسيك، نيمايي، سپيد) را در دو بخش ابعاد شخصيتي اميرالمومنين (ع) ، (مدح و مرثيه) ، و امام حسن(ع) و تخريب قبور ائمه بقيع(ع) همراه با مختصر بيوگرافي، شماره پرسنلي و شماره تماس خود را به دبيرخانه معاونت فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري واقع در خيابان مطهري، بعد از تقاطع مفتح ، پلاك 22 طبقه 3 ارسال كنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار