قم؛

برگزاری آیین شکرانه خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان

آیین شکرانه خادمان، ویژه برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، مراسم شکرانه خادمان در ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه (س)  با حضور تولیت و مدیران و خادمان و اصحاب‌رسانه قم در حرم مطهر بانو برگزار شد.

محمد جواد جهانگیرزاده معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این مراسم آئین ترتیل‌خوانی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های مهم در این ماه برشمرد و گفت: یکی از اقدامات مهم در ماه مبارک رمضان با عنایت به توجه بیشتر مردم اعم از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) به قرآن کریم‌، اجرای ترتیل خوانی بود که با 3 جامعه هدف در حرم مطهر اجرا شد.

جهانگیرزاده با بیان اینکه ترتیل خوانی نوجوانان نیز از سنت‌های حسنه‌ای بود که چندسالی است در حرم مطهر پایه‌ریزی شده ‌است تصریح کرد: امسال با همکاری شبکه آموزش سیما و شبکه استانی نور این برنامه نیز از استقبال خوبی در سطح کشور برخوردار شده است.

معاون اجرایی آستان مقدس قم این مراسم را الگویی برای سایر استان‌ها  معرفی کرد و گفت: از اقدامات شایسته‌ای که امسال انجام شد، ترتیل خوانی بانوان بود که آن هم با استقبال خوبی مواجه شد و بانوان فرصت ترتیل خوانی در حرم مطهر را به صورت جداگانه با ترتیل خوانی بانوان پیدا کردند.

جهانگیرزاده برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر را بیان کرد و گفت: اجرای مسابقات متعدد کتابخوانی، پیامکی، مشاوره و پاسخگویی به مراجعان، ویژه برنامه‌های رواق کودک، همچنین طرح حفظ سوره مبارکه یاسین‌، آموزش دوره‌های مختلف قرآنی و ویژه برنامه شب‌های آسمانی در بوستان حضرت نجمه (ع) که هر شب پذیرای زائران و مجاوران در صحن سبز حرم مطهر بود از جمله برنامه های فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان بوده است.

وی آیین افطاری حرم مطهر را اقدامی ارزشمند در حرم بانوی کرامت برشمرد و گفت: با توجه به استقبال مردم در طول ماه رمضان افطاری ساده و افطاری گرم توزیع گردید و 200 هزار افطاری ساده و شش هزار افطاری گرم در دستور کار قرار گرفت.

در پایان نیز از پیشکسوتان قرآنی همچون خانواده استاد عباس رنجبر، شهریار پرهیزگار، تعدادی قاریان و مرتلان برجسته کشور، اساتید و مفسران قرآن، خادمان فعالیت‌های قرآنی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.