سخنگوی وزارت کشور گفت: جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای پیروزی مهم و بزرگی است که با هدایت‌های حکیمانه رهبری انجام گرفت.

امیری"حسینعلی امیری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جمع‌بندی اخیر مذاکرات ایران و 5+1 گفت: این جمع‌بندی هسته‌ای نتیجه تلاش‌های تیم‌مذاکره‌کننده و همچنین وعده‌ای بود که رئیس جمهور کشورمان در ایام انتخابات دادند.

سخنگوی وزارت کشور افزود: جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای پیروزی مهم و بزرگی است که با هدایت‌های حکیمانه رهبری انجام گرفت.

وی افزود: از آنجا که تخصص من حقوق است، به عنوان یک حقوقدان معتقدم که در این موافقت‌نامه نه تنها از چند نقطه نظر سیاسی بلکه از وجه حقوقی نیز تضمینات بسیار خوبی در جهت حفظ منابع و منافع کشور تدوین و پیش‌بینی شده است.

امیری تاکید کرد: با تدابیر حقوقی که تیم مذاکره‌کننده در توافق‌نامه در نظر گرفتند، سایه حقوقی قطعنامه‌ها دیگر روی کشور ما نخواهد بود و تحریم‌های ظالمانه به شرحی که در موافقت‌نامه آمده برداشته و رفع رجوع می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: از منظر حقوقی،  ضمانت‌ اجراهای بسیار خوبی در موافقت‌نامه قرار داده شده که طرف مقابل نتواند خلاف وعده عمل کند.

وی با بیان اینکه خطوط قرمزی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، مراعات شده است، اظهار داشت : به نظر می‌رسد که توافق خوب و برد- بردی که مطرح و مدنظر همگان بود، اتفاق افتاده و باید منتظر اجرایی شدن آن باشیم.

امیری با اشاره به برنامه‌های پساتحریم دولت نیز گفت: دولت برای شرایط مختلف برنامه‌ریزی‌های متناسب و مقتضای اوضاع و احوال را تدارک دیده بود که یکی از گزینه‌ها به برنامه‌ریزی برای دوران پساتحریم مربوط می‌شود. ما به‌دلیل سایه حقوقی قطعنامه‌ها و تحریم‌های ظالمانه در موضوعات اقتصادی، بیمه، مراودات و مبادلات بانکی و در بخش خرید قطعات مربوط به واحدهای تولیدی (که برخی باید از خارج تأمین شود) با محدودیت‌هایی مواجه بودیم و اکنون با توجه به توافقاتی که صورت گرفته این برنامه‌ها در جهت فعال کردن بستر اقتصادی و رفع موانع خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: برنامه پسا تحریم چون شامل حوزه‌های مختلفی می‌شود، باید به تدریج و در یک بستر زمانی برنامه‌ریزی شده‌ای اجرا شود و تا جایی که من مطلع هستم بسترهای مربوطه فراهم شده و انشاءالله به تناسب اجرای توافق‌نامه این برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرایی خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار