یازدهمین جشن تیرگان در زیر قله دماوند بام ایران در شهر رینه آمل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، علی اکبرحیدزاده رییس هیات مدیره انجمن دماوندو مدیر اجرایی یازدهمین دوره جشن بزرگ تیرگان گفت:جشن تیرگان همزمان با جشن روز ثبت ملی قله دماوند به عنوان نخستین اثر ثبت شده در لیست آثار ملی ایران به صورت سالانه در شهر رینه برپا می شود تا فرصتی برای دیدار علاقمندان به حفظ طبیعت و تبادل تجربه در ارتقای فرهنگ حفاظت از کوه فراهم شود.

حیدرزاده افزود: این جشن در واقع نماد همبستگی ملی مردم ایران است که به دلیل حضور قریب به 7 هزار نفر از سراسر کشور یکی از بزرگترین همایش‎های زیست محیطی در خاورمیانه به شمار می آید و امسال هم یازدهمین جشن آن برگزار می شود.

وی از برپایی غرفه های زیست محیطی، صنایع دستی، میزگردهای علمی زیست محیطی برنامه‌های سالنی و نقاشی کودکان را از جمله برنامه‌های این جشن برشمرد و اظهار داشت: محور اصلی میزگرد علمی زیست محیطی شامل "ثبت جهانی دماوند کوه"است و موضوعات مختلفی چون فون-فلور خاک و آب که از اصلی ترین معیار ثبت جهانی دماوند کوه به شمار می‌آید به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شود.

حیدرزاده دامه داد: معادن و بهره‌برداری‌های غیر اصولی، دام و مراتع،کوه نوردی و گردشگری نابه سامان و ناپایدار، تغییر کاربری اراضی اطراف دماوند کوه در این روز با حضور برترین کارشناسان و فعالان زیست محیطی کشوربررسی می شود.

وی درپایان افزود:یازدهمین جشن بزرگ تیرگان 2 مردادماه سال جاری همانند سال‌های گذشته در دانشگاه پیام‌نور شهر رینه بلندترین شهر کشور با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: یازدهمین ، شهر ، رینه ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.