افتتاح دارالقرآن دادگستریهای غرب استان تهران

دارالقرآن دادگستری های غرب استان تهران در محل دادگستری شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارحقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ کمیلی مقدم رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: فعالیت های وسیع قرآنی مدت زمانی است که در این واحد قضایی آغاز شده، اما امروز به صورت رسمی در ماه مبارک رمضان این اتفاق نیکو و خیر محقق می شود و رویکرد فعالیت ما در این دادگستری از پیگیری فعالیت های قرآنی و بهره مندی از این منبع عظیم الهی و جاودانه در راستای ارتقای خدمات قضایی و اداری است.

وی با اشاره به شرایط و وضعیت روحی، روانی و رفتاری مراجعه کنندگان به دادگستری، تصریح کرد: ارباب رجوع دوایر قضایی با داشتن شرایط خاصی که ناشی از تاثیر ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، انتظاراتی دارند و وظیفه قانونی ما این است که به این توقعات ورود کرده و با اهتمام ویژه به آن پاسخ دهیم و در این مسیر لازم است که جهت ارتقاء کیفی خدمات قضایی، تمسک به قرآن کریم داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: نزول قرآن در شب قدر است و طبق صراحت قرآن نزول ملائکه با رئیس و مسئولشان به نام روح جهت ارائه سلام و تقدیراتمان نازل می شوند و تقارن این سه امر نکته بسیار مهمی است که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در این رابطه می فرمایند: رمز این هم زمانی این است که ما و شما در تقدیراتمان می توانیم نقش داشته باشیم و آن تقدیر سعادتمند در سایه قرآن صامت و در تبعیت از قرآن ناطق که حضرت بقیه الله اعظم(عج) است.

معاون فرهنگی داگستری کل استان تهران افزود: اگر می خواهیم در مسیر زندگی مقدراتمان نتایج سعادت بخشی را داشته باشد، و  عمرمان با خوشبختی توأم شود باید در محضر قرآن و همچنین تحت ولایت قرآن ناطق و اسوه قرار دادن او باشد.

وی بیان کرد: هدایت قرآنی به دو کیفیت هدایت عمومی و هدایت خصوصیدر قرآن بیان شده که انسان های خاصی را مورد هدایت قرار می دهد و عملاً کسانی می توانند از آن هدایت عمومی استفاده کنند که در محضر قرآن باشند و خود را به قرآن عرضه کنند و در محضر این کتاب آسمانی باشند و این ما هستیم که با اراده و تصمیم خودمان به آن وظیفه ای که نسبت به قرآن داریم باید عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فؤادیان به نحوه قرائت قرآن اشاره و گفت: تابه حال قرآن را بیشتر برای ثواب آن خوانده ایم، اما یکبار هم آن را برای شفا بودنش در خصوص درمان امراض روحی و روانی که اثر آن در آیاتش موجود است با این نیت بخوانیم و آن موقع می توانیم از تشفی وحی و شفاء قرآنی بهره مند شویم.

معاون قضایی دادگستری کل استان تهران، یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران را حضور قرآن در متن جامعه دانست و افزود: امروز انتظار رهبری این است که ما باید بیست هزار حافظ قرآن برای عرضه به جامعه قرآنی و دنیا داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی دادگستری کل استان تهران گفت: ریاست محترم قوه قضائیه در سال جاری طی هفته قوه قضائیه به چندین مسئله مهم اشاره داشته اند که مهمترین آن امر فرهنگی در واحدهای قضایی است و نظر ایشان این بود که این امر باید از اهمیت خاصی برخوردار باشد و در این زمینه تحولی ایجاد شود و علاوه بر آن اهمیت با فریضه نماز است و در آخر هم مساله قرآن و مسئله اخلاق قرار دارند که در سه بعد اخلاق عمومی، موعظه ای و حرفه ای یا سازمان که آن اخلاقیاتی که در روند امورات کاری خودمان و دیگران باید رعایت کنیم، در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

در پایان این مراسم به تعدادی از فعالان که در حوزه فعالیت های قرآنی و فرهنگی تلاش های موثر داشته اند با تقدیم لوح تقدیر توسط معاون فرهنگی دادگستری کل استان تهران تجلیل به عمل آمد.

انتاهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار