یازدهمین جشنواره سفره رمضان در کاشان با هدف فرهنگ سازی تغذیه سالم و رقابت بیش از یکصد نفر از بانوان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت:این جشنواره در قالب مسابقات آشپزی با سه بخش پیش غذا، غذای اصلی و دسرهای سنتی و اصیل ایرانی و بخش شیرینی پزی نیز با تهیه انواع شیرینی با خرما و مسابقه سفره آرایی و میوه آرایی برگزار می شود.

امیر سعید نبی، اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم هر بخش از مسابقات را یادآورشد و گفت:برگزاری همایش تغذیه سالم و کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان،برپایی نمایشگاه، اجرای تواشیح، مسابقه، نمایش طنز از ویژه برنامه های این جشنواره است.

وی، تشویق خانواده ها به پخت غذاهای سالم، سنتی و اصیل ایرانی،الگوبرداری بانو ان خانه دار از شیوه های سنتی پخت غذاهای سالم، شناسایی تاثیر تغذیه سالم در سلامت بدن، ایجاد اشتغالزایی و کارآفرینی، معرفی نوع طبخ، و معرفی پخت غذاهایی سنتی با کاهش هزینه را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

به گفته وی،استفاده از تجربیات افراد متبحر در تهیه غذاهای سنتی و اصیل ایرانی، سفره آرایی و تهیه غذا به عنوان یک هنر، ایجاد محیطی سلامت، شاد و مفرح برای بانوان، آشنایی و تعامل بانوان هنرمند در هنر آشپزی، تبادل تجربیات آنها و ایجاد یک مرکز منسجم و متمرکز برای این تعاملات از طریق فرهنگسرا از دیگر اهداف برگزاری یازدهمین جشنواره سفره رمضان است.

یازدهمین جشنواره سفره رمضان از سری برنامه های فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان مطابق با 27 رمضان المبارک در این فرهنگ سرا برگزار شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: جشن ، سفره ، رمضان ، کاشان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.