فتحی پور گفت:در همه ابعاد خصوصا در بعد اقتصادی می توانم بگویم توافق کاملا خوبی به دست آمده است و خواسته های اقتصادی ایران به شکل مطلوبی در توافق دیده می شود،تنها برخی نگرانی ها در باره جنبه تسلیحاتی- نظامی توافق بود که در این زمینه نیز خطوط قرمز رعایت شده است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی پور درباره توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و کشورهای 1+5گفت: خواسته های اقتصادی ایران به شکل مطلوبی درتوافق دیده می شودنشانه های تاثیرگذاری توافق هسته ای از همین دیروز و در موضع کشورهای مختلف دیده می شود.

نماینده کلیبر و خداآفرین و هوراند در مجلس شوراي اسلامي گفت: برخی کشورهای منطقه و جهان که تا پیش از این بر طبل تحریمها می کوبیدند و دورزنندگان تحریم را تهدید می کردند، حالا این توافق را گامی در جهت ثبات بین الملل و منطقه می خوانند و همین اتفاق به معنی آغاز بهبود جایگاه ایران در منطقه و جهان خواهد بود.

فتحی پور درباره احتمال اجرای توافق گفت: ایران هیچگاه در طول تاریخ نقض عهد نکرده است و غربی ها هم مدعی هستند که اگر ایران به تعهدات خود عمل کند ما هم سر حرفمان هستیم یعنی تازمانی که این تعهدات اجرا می شود کسی نمی تواند از بازگشت تحریمها صحبت کند؛ پس این بدان معناست که می توان به اجرای چنین توافقی امیدوار بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.