یک کارشناس مسایل خاورمیانه گفت: هسته‌ای را برگ برنده ایران در سطح بین‌الملل است و این جمع‌بندی نشانه‌ای بارز از تحمیل خواسته‌های بجای ملت ایران به کشورهای 1+5 بود.

جمع‌بندی هسته‌ای برگ برنده ایران در سطح بین‌الملل"علی احمدی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و جایگاه ایران پس از این جمع‌بندی در منطقه، گفت: جمع‌بندی هسته‌ای ایران با 1+5 بر جایگاه ایران در سطح منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه قدرت برتر ایران در منطقه را از عواملی دانست که کشورهای 1+5 را وادار به گفتگو با کشورمان کرد و افزود: همچنین جمع‌بندی هسته‌ای می‌تواند جایگاه ایران را نسبت به گذشته ارتقاء بخشد و سبب انزوای هرچه بیشتر اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه خواهد شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: انزوای هر چه بیشتر گروه‌های افراطی در منطقه از امتیازات دیگر جمع‌بندی هسته‌ای وین است و در مجموع این توافق به منزله تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

احمدی جمع‌بندی هسته‌ای را برگ برنده ایران در سطح بین‌الملل دانست و گفت: این جمع‌بندی نشانه‌ای بارز از تحمیل خواسته‌های بجای ملت ایران به کشورهای 1+5 بود.

وی نشستن پای میز مذاکره را از توانمندی‌های دیپلماسی ایران برشمرد و تأکید کرد: توافق هسته‌ای نمایش بارز توانمندی دیپلماسی ایران در سطح بین‌الملل بوده که در همین راستا ارتقای جایگاه کشورمان در جهان موثر تر از گذشته نمود پیدا خواهد کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه افزود: مذاکرات هسته‌ای تمام تصویر منفی که کشورهای 1+5 از ایران در سطح بین‌الملل ساخته بودند، را ملغا کرد.

احمدی در ادامه تصریح کرد: غرب به دنیا القاء کرده بود که ایران کشوری غیر مسئول، عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی و بی‌ثبات در منطقه است، جمع‌بندی هسته‌ای تمام نقشه‌های غرب را خنثی کرد.

وی با اشاره‌ای به نگرانی اسرائیل از جمع‌بندی هسته‌ای ایران با 1+5، گفت: اسرائیل پیش از آنکه نگران توافق هسته‌ای باشد، بیشتر نگران تغییر رویکرد استراتژی قدرت‌های جهانی در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس مسايل خاورمیانه تصریح کرد: نشستن پای میز مذاکره نشانه تغییر رویکرد آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی در قبال جمهوری اسلامی ایران بود.

احمدی گفت: علامت‌های دیگری از افول قدرت اسرائیل و عربستان در سطح منطقه به چشم می‌خورد که به عنوان مصداق جنگ 33 روزه اسرائیل علیه غزه و ناکامی رژیم کودک‌کش اسرائیل در اهداف، نمونه‌ای بارز به شمار می‌آید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا و غرب با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که باید تن به خواسته‌های بجای قدرت‌های نوظهور از جمله ایران بدهند.


انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار