ارومیه؛

يكصد دستگاه خودروی ون در سال تحصیلی آینده سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی را بر عهده می گیرد

درجلسه بررسی تخصیص خودروهای ون به عنوان سرویس مدارس 100 خودرو ون در سال تحصیلی آینده سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی را بر عهده می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اروميه، رقیه حسین پور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی درجلسه بررسی تخصیص خودروهای ون به عنوان سرویس مدارس روستایی استان اظهار داشت: طرح اختصاص خودرو ون به عنوان سرویس مدارس روستایی طرح کشوری است که برای اولین بار به صورت پایلود در سال تحصیلی آینده در استان اجرا می شود.

وی افزود: آمار و اطلاعات مورد نیاز در جهت تامین ون های مورد نیاز در طرح روستا مرکزی در راستای ارتقای پوشش تحصیلی و مناطق موجود در هریک از 24 منطقه استان جمع آوری شده و در اختیار اداره امور روستایی و عشایری استانداری قرار می گیرد.

حسین پور ادامه داد: از تعداد ون های تخصیص یافته به استان، 100 ون مختص آموزش و پرورش است که با توجه به نیاز هربخش تعداد 78 خودرو سهمیه مدارس روستاهای عادی و 22 خودرو مختص روستاهای عشایری است.

وي به مدرسه روستا مرکزی "امامزاده" اشاره کرد، گفت: در مدرسه این روستا 174 دانش آموز مشغول تحصیل است که 74 دانش آموز از 14 روستای مجاور می باشند.

جهان معروف پور: سرپرست اداره حمل و نقل و پایانه های مرزی نیز در این جلسه اظهار داشت: از بین 150 خودروی ون اختصاص یافته به استان 100 دستگاه به آموزش و پرورش در راستای تسهیل در امر ایاب و ذهاب دانش آموزان تعلق گرفت.

وی افزود: در این طرح افراد می توانند جهت ثبت نام و دریافت خودرو ون ویژه مناطق روستایی به دهیاری های روستاهای مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند.

معروف پور ادامه داد: در این طرح بیشترین اولویت با افرادی که ساکن همان روستا هستند، می باشد.

وی با بیان اینکه این خودرو ها با قیمت 75 میلیون تومان عرضه می شود، اضافه کرد: از کل مبلغ ماشین 60 میلیون وام با کارمزد 4 درصد و 15 میلیون آورده شخصی است که 120 درصد میزان مبلغ ماشین نیز چک و سفته دریافت می شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: سرویس ، روستایی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.