ارومیه؛

اجرای نمایش خیابانی 'ژینی تال' در شبهای ماه مبارک رمضان

همزمان با ماه مبارک رمضان نمایش خیابانی با عنوان 'ژینی تال' در مساجد این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از اروميه ،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان نمایش خیابانی با عنوان 'ژینی تال' در مساجد این شهرستان اجرا می شود.

مسعود محمودی افزود: این نمایش خیابانی به نویسندگی و کارگردانی امیر راضی علیایی و اجرای اعضای انجمن تئاتر باران این شهرستان به مناسبت ماه رمضان در این ایام پس از افطار در مساجد مختلف و بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این نمایش خیابانی به موضوع اعتیاد و معضلات این پدیده شوم در جامعه می پردازد و با هدف آشنایی نسل جوان با مضرات مواد مخدر و عواض ناشی از سوء مصرف این گونه مواد تهیه شده است.

محمودی گفت: این نمایش خیابانی تاکنون در سه مسجد شهر اجرا شده و با برنامه ریزی های انجام شده با امام جماعت و هیات امنای مساجد تا پایان ماه رمضان در چند مسجد دیگر نیز اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این تئاتر یک نمایش خیابانی است، در حیاط مساجد برگزار می شود و نمازگزاران نیز در صحن مسجد و اطراف حیاط مسجد به تماشای آن می پردازند.

محمودی اظهار کرد: در شب های ماه مبارک رمضان و با توجه به حضور جمع زیادی از مومنان و روزه داران در مساجد برای اقامه نماز ، فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی مردم با معضلات پدیده شوم اعتیاد وجود دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر افزود: رمضان سال گذشته نیز اجرای نمایش های خیابانی در مساجد این شهرستان با استقبال گرم نمازگزاران و مردم محلات مختلف روبرو بود.

وی اضافه کرد: این گروه نمایشی شامل 12 هنرمند است که با همکاری انجمن مبارزه با اعتیاد 'کولکه زیرینه' و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان هر ساله در این ایام به برگزاری نمایش های خیابانی می پردازند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: رمضان ، نمایش ، اجرا ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.