دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مهارت‌های جوانان 15 جولای 2015 برابر با 24 تیرماه جاری ضمن اعلام اینکه حدود 75 میلیون جوان فاقد مهارت در جهان بسر می‌برند، خواستار سرمایه‌گذاری‌ سیاسی و مالی بر توسعه مهارت‌های جوانان شد.

75 میلیون جوان فاقد مهارت در جهان

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مهارت‌های جوانان 15 جولای 2015 برابر با 24 تیرماه جاری ضمن اعلام اینکه حدود 75 میلیون جوان فاقد مهارت در جهان بسر می‌برند، خواستار سرمایه‌گذاری‌ سیاسی و مالی بر توسعه مهارت‌های جوانان شد.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

من از اولین بزرگداشت روز جهانی مهارت‌های جوانان استقبال می‌کنم. جامعه بین‌الملل در 15 جولای هرسال بر ارزش یاری رساندن به جوانان برای تقویت توانایی‌های آنان در راستای کمک به آینده مشترکمان تاکید می‌کند.

اگرچه به طور کلی فرصت‌های تحصیلی بهتری نسبت به گذشته برای جوانان بیشتری فراهم شده است، اما هنوز در حدود 75 میلیون جوان به مدرسه نرفته‌اند و از تحصیلات باکیفیت که مستحق آن هستند، محروم‌اند و قادر نیستند مهارت‌های مورد نیازشان را کسب کنند.

ممکن است جمعیت جوانی را ببینیم که به طور واضح ناامید است، اما این تصویر ناقصی است. این جوانان با مهارت‌های مناسب دقیقا همان نیرویی هستند که ما برای تحقق پیشرفت در دستور کار جهانی و ساختن جوامع فراگیرتر و پرجنب و جوش نیازمندیم.

ارتقاء مهارت‌ها موجب کاهش فقر می‌شود و جوانان را در راستای یافتن شغل مناسب آماده می‌کند. همچنین باعث برانگیخته شدن روند توانمندسازی و عزت نفس می‌گردد که به نفع همگان است. ارتقاء مهارت‌ها، ظرفیت جوانان را افزایش می‌دهد، برای کمک به رفع چالش‌هایی که جامعه با آن روبرو است، مانند دستیابی به امحای فقر شدید، مبارزه با بی‌عدالتی و جلوگیری از نابودی محیط زیست.

در این روز خواستار سرمایه‌گذاری سراسی و مالی بر توسعه مهارت‌های جوانان هستم که در نتیجه آنان قادر خواهند بود تا آینده‌ای عادلانه و پایدارتر برای همه افراد بشر بسازند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دبیرکل ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار