امام جمعه موقت تهران گفت: از شهدای غواصی که با دست بسته صبر بر طاعت كردند باید تجلیل کرد این بزرگمردان تاریخ، فرهنگ مقاومت را دوباره در کالبد جامعه تزریق کردند و این فرهنگ امروز از آب حیات برای ملت ایران لازم‌تر است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت‌الله خاتمی در جمع مدیران ارشد سازمان صنایع هوافضا با اشاره به گزارش‌های ارائه شده ‌درباره موفقیت‌های پی‌درپی سازمان صنایع هوافضا در عرصه‌های صنعتی اظهار داشت: موفقیت‌های دم‌به‌دم هوافضا در عرصه‌های صنعتی افتخار‌آمیز است و نشان از مدیریت همه‌جانبه این سازمان در موضوعات مختلف دارد.


**کار شما تلاشگران عرصه دفاعی در سازمان صنایع هوافضا کار بسیار عظیمی است

وی عناصر خدوم و ‌کارکنان تلاشگر هوافضا را برای اقتدار نظام اسلامی سرمایه دانست و اظهار داشت: کار شما تلاشگران عرصه دفاعی در سازمان صنایع هوافضا کار بسیار عظیمی بوده و مصداق عبادت است و هر آنچه از ‌ثواب روزه به روزه‌دار داده می‌شود به تلاشگران عرصه موشکی کشور نیز همان مقدار اجر نوشته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدارش با آیت‌الله ‌جواد‌ تبریزی تصریح کرد: آیت‌الله جواد تبریزی‌ در اين ديدار گفت سلام مرا به  مقام معظم رهبری برسانید و بگویید شما هر مقدار که نظام اسلامی را در عرصه موشکی تقویت کنید، شیعه را تقویت کرده‌اید.

وی خطاب به مدیران و کارکنان سازمان صنایع هوافضا گفت: این را بدانید که شما تنها به کشور خدمت نمی‌کنید بلکه به تجلی اسلام ناب یعنی شیعه خدمت می‌کنید.


امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش چند شاخص از انسان‌های رمضانی را بر‌شمرد و گفت: باید بررسی کنیم تا دریابیم چه میزان خدایی شدیم و رفتارمان جلوه الهی گرفته است و با روزه‌داری به سوی خدایی شدن حرکت کرده‌ا‌یم زیرا بر‌اساس روایات مختلف تنها عبادتی که جلوه بیرونی ندارد روزه‌داری است؛ از این رو خدای تبارک و تعالی در حدیثی قدسی روزه را تنها برای خود می‌داند و اجر و ثواب آنرا خود بر‌عهده گرفته است.

آیت‌الله خاتمی شاخص دیگر رمضانی شدن را مربوط به تمامی اعضا و جوارح و اعمال انسان دانست و افزود: در روزه‌داری تنها نباید به تشنگی کشیدن و گرسنگی کشیدن اکتفا كرد بلکه همه اعضا و جوارح قلب و دل و اعمال انسان باید تنها و تنها برای خدا باشد و جز او فکر نکند.

عضو خبرگان رهبری از دیگر ویژگی‌های رمضانی شدن را تقویت قدرت صبر و مقاومت دانست و با برشمردن انواع صبر خاطرنشان كرد: صبر انواعی دارد که شامل صبر بر معصیت، صبر بر مصیبت و صبر بر اطاعت است.

وی با بيان اينكه روزه‌داری در ایام گرما ‌صبر در طاعت است و باعث تقویت ‌روحیه مقاومت می‌شود، تصريح كرد: جلوه دوم صبر بر طاعت نیز جهاد است که سرو‌کار داشتن با گلوله، خون و جنگ است که یا انسان به فیض شهادت می‌رسد یا مجروحیت و یا اسارت به دنبال دارد که هر سه دارای اجر و ثواب بسیار‌ است.


**از شهدای غواصی که با دست بسته صبر بر طاعت كردند باید تجلیل کرد

آیت‌الله خاتمی ‌با تجلیل از مقام شامخ 175 غواص شهید افزود: از شهدای غواصی که با دست بسته صبر بر طاعت كردند باید تجلیل کرد این بزرگمردان تاریخ، فرهنگ مقاومت را دوباره در کالبد جامعه تزریق کردند و این فرهنگ امروز از آب حیات برای ملت ایران لازم‌تر است.

امام جمعه موقت تهران دیگر شاخصه‌های رمضانی شدن را انس با قرآن و ادعیه، دگردوستی و فراگیری سبک زندگی دینی بر شمرد و ادامه داد: به حمدالله در مراکز نظامی و دفاعی کشور تلاوت قرآن کریم در طول سال و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان رونق چشمگیری دارد و باید از بانیان این برنامه‌ها تشکر كرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری و اطعام مردم با افطاری‌های ساده که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است‌ باید گسترش یابد و سکه رایج کوی و خیابان و برزن شود و این از مصادیق دگر‌دوستی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار