توافق برای تهران لغو تحریم های اقتصادی و پایان تحریم مالی را به عنوان دو سلاح برنده غرب علیه ایران تضمین می کند. حال چگونه ممکن است این توافق بر اقتصاد ایران و جهان تاثیر داشته باشد؟

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد اقتصاد ایران بعد از امضای توافق هسته ای با گروه پنج به اضافه یک وارد مرحله جدیدی می شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، این توافق برای تهران لغو تحریم های اقتصادی و پایان تحریم مالی را به عنوان دو سلاح برنده غرب علیه ایران تضمین می کند. حال چگونه ممکن است این توافق بر اقتصاد ایران و جهان تاثیر داشته باشد؟

حسن یوسف گزارشگر المیادین در پاسخ به این سوال گفت: محدودیت ها و فشارهای تحمیلی علیه اقتصاد ایران برداشته خواهد شد. سرمایه گذاری های خارجی در بخش نفت و گاز بعد از آن که توافق هسته ای به مرحله اجرا درآید دیگر ممنوع نخواهد بود. میلیاردها دلار از حساب های راکد شده ایران در خارج بار دیگر به گردش درخواهد آمد. به طور خلاصه باید گفت که ایران به عنوان بازیگر موثر و مهمی در اقتصاد جهان نقش ایفا خواهد کرد و بخش هایی که تحت تحریم بود بار دیگر پویا خواهد شد و به تدریجی فعالیت طبیعی خود ادامه خواهد داد. در راس این بخش ها ، بخش بانکی و هواپیمایی ، شرکت ملی نفت ایران و کشتیرانی این کشور است. علاوه بر آن شمار زیادی از موسسه ها و سازمان ها و افراد نیز از یوغ تحریم آزاد خواهند شد. همه این ها باعث توسعه اقتصادی ایران خواهد شد و بر زندگی شهروند ایران و رفاه بیشتر آن تاثیرگذار خواهد بود. انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار