دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: با لغو تحریم‌ها و با آزادسازی جریان نقدینگی شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سهام فراهم شده و این این امر می‌تواند موجبات جایگاه ویژه این بازار را فراهم کند.

بهروز خدا رحمی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان دیدگاه بلند مدت نسبت به بازار سرمایه گفت: با انجام توافقات می‌توان انتظار بهبود در شرایط بازار سرمایه را داشت اما نباید به دنبال بازدهی مطلوب در کوتاه مدت باشیم.

وی در این‌باره افزود: روند رشد بازار سرمایه در دوران پساتحریم در بلندمدت و زمانی بین شش تا یک سال رخ خواهد داد.

خدارحمی با اشاره به بهبود شرایط کلی اقتصاد پس از توافقات اظهار داشت: با انجام توافقات شرایط برای بهبود مسائل کلی اقتصاد فراهم خواهد شد و در کنار آن بازار سهام نیز رشد خوبی را به عنوان نماگر اقتصاد تجربه خواهد کرد.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران توصیه کرد: با وجود ایجاد شرایط رونق در بورس تهران به  سهام دارن توصیه می‌شود از رفتارهای هیجانی در معاملات دوری کنند و انتظار کمتری از بازار سرمایه در کوتاه مدت داشته باشند زیرا بازدهی مطلوب را از این بازار را می‌توان در یک دوره بلند مدت مشاهده کرد.

خدارحمی در توضیح شرایط صنایع در دوران پساتحریم بیان کرد: با انجام شدن توافقات شرایط صنایع موجود در بازار سهام بهبود خواهد یافت و این موضوع هم در بازار و هم در اقتصاد کشور موثر خواهد بود.

وی در خصوص ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه یاد آور شد: با لغو تحریم‌ها و با آزادسازی جریان نقدینگی شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سهام فراهم شده و این این امر می‌تواند موجبات جایگاه ویژه این بازار را  فراهم کند.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری تاکید کرد: در بازار فعلی سهام با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشور حجم نقدینگی در جریان افزایش پیدا کرده و در نتیجه رونق بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت.

خدارحمی در ادامه افزود: بازار سرمایه می‌تواند در حداقل یک تا دو سال آینده و مطابق با برداشته شدن و تحریم‌ها بازدهی مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود لغو تحریم‌ها به تعبیری حباب قیمتی بازار سرمایه برداشته شده و می‌توان انتظار روند تعال در این بازار را در بلند مدت داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار