پولیتیکو گزارش داد:

کلینتون و موفقیت توافق‌نامه هسته‌ای ایران

پولیتیکو در مقاله‌ای مدعی شد موفقیت هسته‌ای ایران به مواضع و میزان تعهد کلینتون، در صورت انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری آینده آمریکا، بستگی خواهد داشت.

هیلاری کلینتون و موفقیت توافق‌نامه هسته‌ای
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ؛ پایگاه خبری «پولیتیکو» در مقاله‌ای با اشاره به اختلافات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون درباره برنامه هسته‌ای ایران، نوشت این دو رقیب عضو حزب دموکرات برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008 آمریکا مجادله‌های شدید لفظی بر سر ایران داشتند. پس از آنکه اوباما اعلام کرد بدون هیچ پیش‌شرطی حاضر به دیدار با رهبر جمهوری اسلامی ایران است، کلینتون او را «بی‌پروا و ساده» خواند. زمانی‌که کلینتون تهدید کرد به تهران حمله و آن را نابود می‌کند، اوباما وی را به «جورج دبلیو بوش،» رئیس‌جمهور سابق آمریکا تشبیه کرد. 

«مایکل کراولی،» نویسنده این مقاله مدعی شد به رغم اختلافات، کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، برای دست‌یابی به توافق تاریخی هسته‌ای امروز وین، به اوباما کمک کرد و در صورت پیروزی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا سرنوشت این توافق‌نامه به میزان تعهد کلینتون به اجرای مفاد آن بستگی دارد. کراولی با این‌حال در ادامه اذعان کرده است کلینتون در مقایسه با اوباما دید بدبینانه‌تری نسبت به بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران و آمریکا دارد. 
  

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار