دبیر انجمن انبوه سازان کشور گفت: طی 12 سال فعالیت انبوه‌سازان صنعت ساخت و ساز در کشور ارتقاء بسیاری داشته و ما خواستار ایجاد یک صنف برای فعالیت‌های ساختمانی هستیم.

ارتقاء صنعت ساخت‌‌وساز با حضور انبوه‌سازان/ ایجاد صنف فعالیت‌های ساختمانی درآینده نزدیکفرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش‌های مهندسی و حرفه‌ای تشکل‌های بسایر حضور دارند گفت: بررسی عمل کرد قانون در 20 سال گذشته حاکی از آن است که یک سازمان و صنف حرفه‌ای برای کارهای ساختمانی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در 12 سال گذشته که صنف انبوه سازان راه‌اندازی شده است شاهد ارتقاء بسیاری در صنعت ساختمان بوده‌ایم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: در صورت کمک به این صنعت باید بتوانیم یک سازمان توسعه‌ای برای پاسخگویی به مسکن و مصرف کنندگان ایجاد نماییم.

پور حاجت تصریح کرد: سه رکن اصلی در  صنعت ساختمان از جایگاه واقعی برخوردار نیستند و متاسفانه انبوه‌سازان ابزارهای کنترلی در این صنعت ندارند.

وی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی این موضوع است و باید الویت فعالیت‌های خود را در جهت حفظ  سرمایه‌های گذشته به کار گیرد.

دبیر انجمن انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه سال گذشته جلساتی را با دولت و مجلسیان جهت ارتقاء فعالیت‌های انبوه‌سازان داشته‌ایم گفت: آیین‌نامه اجرایی نظام ملی کارهای ساختمانی تشکیل شود و دستور کار تشکل‌های ساختمانی نیز رو نمایی گردد.

پور حاجت خاطر نشان کرد: باید هر چه سریعتر صنف کارهای ساختمانی تشکیل شود تا بسیاری از انبوه‌سازان از این بلا تکلیفی رهایی یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار