جمیلی با اشاره به نقش دولت در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: دولت باید شرایط تسهیل ارتباط سرمایه‌گذاران خارجی با بخش خصوص را فراهم کند.

لزوم تسهیل ارتباط سرمایه‌گذاران خارجی با بخش خصوصیابراهیم جمیلی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علاقه‌مندی کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی علاقه‌مند به حضور به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

وی افزود: در این راستا لازم است که برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برنامه داشته باشیم و سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که لازم است انجام شود.

جمیلی ادامه داد: در جذب سرمایه باید به صورت تخصصی عمل شود و بررسی شود که جذب سرمایه‌گذاری در کدام یک از بخش‌های مالی یا تکنولوژی و تامین ماشین‌آلات نیاز است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به نقش دولت در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی تصریح کرد: دولت باید شرایط تسهیل ارتباط سرمایه‌گذاران خارجی با بخش خصوصی را فراهم کند و بخش خصوصی را از نظر انعقاد قراردادهایی که منفعت دو طرف حفظ شود راهنمایی کند.

وی گفت: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که شرکت‌های ایرانی به دلیل عدم آشنایی با مسائل حقوقی، قراردادهایی را می‌بندند که در اجرای آن دچار مشکلات می‌شوند.

جلیلی تصریح کرد: در این راستا باید تیم‌های مشاوره‌ای تشکیل شود تا مشاوره حقوقی به فعالان بخش خصوصی ارائه گردد تا شاهد به هدر رفتن منابع نباشیم و در جذب سرمایه‌گذاری موفق عمل نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار