کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش قدرت تأمین مالی بازار سهام پس از لغو تحریم منجر به جبران عقب افتادگی این بازار در سال‌های اخیر می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود مدتی پس از لغو تحریم‌ها شاخص کل بازار سهام رشد را تجربه کند.

عظیم ثابت فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط بازار سرمایه پس از لغو تحریم‌ها گفت: افزایش قدرت تأمین مالی بازار سهام پس از لغو تحریم منجر به جبران عقب افتادگی این بازار در سال‌های اخیر می شود، بنابراین انتظار می‌رود تا مدتی پس از لغو تحریم‌ها شاخص کل بازار سهام رشد را تجربه کند.

وی ادامه داد: این رفتارهای هیجانی 10 تا 12روز کاری پس از اعلام توافق ادامه دارد.

 کارشناس اقتصادی با اشاره به انتظار خرید در بازار سرمایه گفت: پس از این مدت انتظار می رود در ابتدا سهامداران حقوقی و به دنبال آنها سهامداران حقیقی اقدام به فروش سهام‌های خود کنند؛فروش سهام باعث می‌شود عرضه سهام در بازار افزایش یافته و ارزش شاخص کل کم شود.    

ثابت در توضیح حساسیت بازار سرمایه نسبت به اخبار خارجی تصریح کرد: بازار سرمایه همیشه در حال انتظار به سر می‌برد و در این میان، حسایت بورس نسبت به اتفاقات داخلی و خارجی بیش از سایر بخش‌های بازار سرمایه است. 

وی در این باره افزود: بنابر قواعد بازار سرمایه، در شرایط روند رو به رشد و امنیت اقتصادی، هر چقدر حساسیت سرمایه‌گذار نسبت به شوک های اقتصادی کمتر شود، سطح انتظار کم شده و به دنبال آن قیمت افزایش می‌یابد.

ثابت در پایان اظهار کرد: با لغو تحریم‌ها، اقتصاد کشور آزاد شده و بازار سرمایه توسعه می یابد به این ترتیب سرمایه‌های هدایت شده به سمت این بازار به ویژه بازار سهام فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار