امام جمعه اردبیل گفت: عمده ترین مشکل جامعه ما ضعف فرهنگی است که با ترویج آداب و رسوم غلط و افرایش هزینه‌های زندگی ناشی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل : آیت‌الله سیدحسن عاملی مشکل جامعه امروز ما را ضعف فرهنگی دانست و گفت: این ضعف فرهنگی بیشتر از ترویج آداب و رسوم غلط و افرایش هزینه‌های زندگی ناشی می‌شود که باید با همت خانواده‌ها در کاهش این معضل تلاش کرد.

وی گفت: برخی از افراد جامعه با هدف فخرفروشی و چشم و هم‌چشمی هزینه‌های غیرضروری می‌کنند که ادامه این رفتارها سبب فلج شدن بخشی از جامعه در ابعاد فرهنگی و اقتصادی می‌شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی براینکه کشیده‌شدن امت اسلامی به آداب بیگانه، آن‌ها را به ذلت می‌اندازد، افزود: درگیر کردن خود با فرهنگ بیگانه، امیال را مقدس جلوه می‌دهد در حالی‌که انسان هر لحظه باید با مخالفت نفسش بزرگ شود.

عاملی با تاکید بر الگوگیری از انبیاء و اولیا در کسب لذت‌های معنوی اظهار داشت: عمیق‌ترین لذت معنوی را از عارفان و سالکان نیز می‌توان آموخت که با تفکر و غرق شدن در جمال ذات پروردگار از زندگی لذت می‌برند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.